Ziva zahlavi v LaTeXu

Mgr. Libor Dvorak dvorak at ugn.cas.cz
Fri Dec 4 16:14:43 CET 1998

> Kazdy prikaz typu \chapter, \section atd. ma nepovinny parametr.
> Napr. \chapter[kratky nazev]{dlouhy nazev]. Kratky nazev bude pouzit
> v zivem zahlavi (s \pagestyle{headings}) a do obsahu, dlouhy
> normalne v textu.

Problem je v tom, ze do obsahu potrebuji dlouhou verzi... Variantu,
kdy bych dlouhou verzi dodal do .toc pomoci \addcontentsline
a z .toc pak manualne vyhazoval kratke verze, jsem zavrhl.

> Nebo si muzete podobu ziveho zahlavi nastavit pomoci prikazu
> \markboth a \markright.
>
> Dalsi varianta je pouziti stylu fancyhdr, ktery ma podrobnou
> dokumentaci a umoznuje velmi variabilni nastaveni.

Dokumentaci jsem cetl (v ramci moznosti dost podrobne), ale na
reseni sveho problemu jsem neprisel.

> Zdravi
>         Jaromir Kuben

Provizorne (a jiste krajne spinave) jsem to zlomil tak, ze za
problematickymi prikazy \chapter{...}, \section{...} predefinuji
\chaptermark, resp. \sectionmark na kratkou verzi. To ma ale
jednu chybu - zkraceni se neprojevi u \sectionmark na aktualni
strance, ale az na dalsich. Nakonec jsem dodal zmenu
\sectionmark na kratkou verzi i pred \section{}, vcetne prislusne
zmeny citace (mam na mysli counter  :-) )section. Je to urcite
lepsi, nez manualne editovat .toc, ale to je asi vse... ;-(

                                                   L. Dvorak