Ziva zahlavi v LaTeXu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Dec 4 14:37:20 CET 1998

> Vazeni,
>
> mam problem s tzv. zivymi zahlavimi. Konkretne pouzivam
> styl book a v zahlavi bych chtel mit krome jineho nazev
> aktualni kapitoly, popripade podkapitoly s tim, ze pokud
> jsou tyto nazvy prilis dlouhe, dojde k jejich zkraceni. Vim,
> ze podobny problem se na pude teto konference resil nedavno
> pro plain, nicmene se mi uvedene reseni, jez by mi vyhovovalo,
> nepodarilo rozchodit v LaTeXu.
>
> Za kazdy podnet dekuji.                         L.Dvorak

Kazdy prikaz typu \chapter, \section atd. ma nepovinny parametr.
Napr. \chapter[kratky nazev]{dlouhy nazev].
Kratky nazev bude pouzit v zivem zahlavi (s \pagestyle{headings})
a do obsahu, dlouhy normalne v textu.

Nebo si muzete podobu ziveho zahlavi nastavit pomoci prikazu
\markboth a \markright.

Dalsi varianta je pouziti stylu fancyhdr, ktery ma podrobnou
dokumentaci a umoznuje velmi variabilni nastaveni.

Zdravi
        Jaromir Kuben