dvips sectioning

Ondrej Koala Vacha koala at fi.muni.cz
Thu Sep 25 08:28:53 CEST 1997

On Wed, 24 Sep 1997, Antonin Strejc wrote:

> Je to verze 5.58 ve variante dvips32.exe provozovana v prostredi
> Olsakova mnu v CSTeXu pro DOS. Omlouvam se, ze jsem to neuvedl hned,
> ale vubec me nenapadlo, ze by to mohla byt vec, ktera je zavisla
> na konkretni implementaci (platforme).

Domnivam se, ze toto opravdu neni zavisle na platforme.

> Samozrejme, ze mi to s jinymi dokumenty take normalne chodilo a chodi,
> to bych se ozval uz drive. Problem nastava jen tehdy, pokud je treba
> vkomponovat do ps souboru vetsi mnozstvi bitmap (pk-fontu).
>
> Jednak je neprijemne, ze se hexadecimalni popisy fontu opakuji na
> zacatku kazde sekce, cimz ps soubor zbytecne narusta, a jednak to,
> ze se pouzivaji jine komentare zacatku stran, jak jsem popsal.
> Abych se priznal, zatim jsem vubec nepochopil filozofii takovehoto
> cleneni ps souboru.

Dvips cleni soubor tehdy, pokud si to dobre pamatuji, kdyz si spocte,
ze naroky na pamet tiskarny prekroci uvedenou hodnotu v parametru m.
Kolik ma tiskarna pameti si kazdy muze zjistit testem uvedenym v
dvips.dvi. Fonty tam opakuje proste proto, ze ze vsechny se mu tam
nevejdou, takze vzdycky stare smaze a nove nahraje.

> Napadlo me zkusit ty komentare prepsat pomoci funkce editoru
> Najdi/Nahrad, ale jedna se o 4MB ps soubor, tak si na to mozna
> napisu nejaky filtr, abych to vyzkousel.
>
> Nicmene, zajima me, jak by se to dalo resit nejakou cistsi metodou.
> Nejprve tedy zkousim ziskat uspokojive vysvetleni na tomto listu,
> nepodari-li se, zaslu dotaz Tomovi Rokickimu.

Domnivam se, ze neni jine cesty nez sahnout do zdroje.

---
Ondrej Koala Vacha
Czech and Slovak TeX User Group
Masaryk University, Faculty of Informatics, Brno
e-mail: secretary at cstug.cz, Ondrej.Vacha at cstug.cz