Q: skutecna velikost znaku v MF

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Wed Sep 3 12:31:50 CEST 1997

> Pekne prosim, jde nejak zjistit *skutecna* velikost
> znaku v METAFONTu?  Mam na mysli minimalni a maximalni
> souradnice nenuloveho pixelu v obrazku.

V Metafontu nevim, ale v MetaPostu jsou primo makra,
ktera urci skutecne rozmery objektu (vcetne picture).
Vzhledem k tomu, ze konverze MF zdrojaku pro MP je
vetsinou jednoducha (a pri trose obezretnosti pri psani
dokonce identicka), mela by to byt pouzitelna moznost.
  Nebo je tu moznost se na to vykaslat uplne, rici si,
ze MF je uz podle nazvu urcen pro tvorbu znaku a nikoli
obrazku, a generovat obrazky pomoci MP jako PostScript.
Nedavno jsem si nastavil na pocitaci druhou "tiskarnu",
ktera tiskne PostScript na HP LJ IIP tak, ze ho prozene
Ghostscriptem, a samotneho mne prekvapilo, ze to prakticky
nezdrzuje.

                                         Michal Kubecek