Q: skutecna velikost znaku v MF

Jiri Demel demel at fsv.cvut.cz
Wed Sep 3 16:25:25 CEST 1997

On  3 Sep 97 at 12:18, Karel Horak l.209 205 wrote:

> Da se to naprogramovat i v mf, nejlepe by bylo najit nekde k
> tomu napsana makra B. jackowskeho & spol. Byla o nich zminka na
> poslednim eurotexu a mam pocit, ze neco z jeho baliku mftoeps se
> objevuje na CD distribucich. V pripade neuspechu pri hledani dejte
> vedet, ja bych to nekde mel mit schovano.

Diky, nasel jsem.

> Ze to musi jit, plyne snad i z toho, ze metapost samozrejme vyplivne
> skutecny bounding box.
>
> Podstata pripadneho reseni by asi mohla spocivat v tom, ze pri ka6dem
> kresleni zaroven najdete min a max odpovidajici cesty a pak urcite
> globalni min a max.

Neco takoveho se v tom makru  mftoeps  opravdu dela.
Pripada mi to jako takova z nouze ctnost a obejiti puvodniho
problemu velikym obloukem. Utvrzuje mne to v domnence, ze
Knuth asi nepredpokladal, ze by programator mohl tyto udaje
potrebovat jeste behem prace metafontu.

Metapost IMHO dela v podstate totez (jak jinak by to delal,
kdyz neprodukuje rastr), ale ma moznost to udelat podstatne
prirozenejsim zpusobem mimo uzivateluv program. Zda je vysledek
poskytnut i programatorovi je samozrejme jina otazka.

Rozhodl jsem se, ze to necham tak, jak to mam, tj. ze
skutecne rozmery jenom hrube odhadnu tim, ze deklarovane
rozmery znaku zvetsim o jakesi z prstu vycucane a pokusem
overene procento. Moje obrazky totiz vycnivaji ven jen o kousek.
Obecne a ciste reseni bych sice mel radeji, ale ne za kazdou cenu.

Dekuji vsem, kteri mi odpovedeli.

                                         Jiri Demel
                                        Stavebni fakulta CVUT