zbytek mista na strane

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Oct 30 10:13:20 CET 1997

> Dobry den!
>
> 	Dale bych se chtel zeptat, jak by se daly prenastavit nektere klavesy.
> Mam tim na mysly to, ze bych chtel neco napsat azbukou a chtel bych, aby se mi
> napr. po napsani e vytisklo to obracene e a ne normalni e, coz by melo byt neco
> jako nase \v{e}, resp. je a toto e se mi zase vysazelo po stiknuti klavesy na
> klavese se znakem 2 (ì - e s hackem) a pod.

1. moznost
~~~~~~~~~~

s tou rustinou som mal aj ja velke problemy (povodne som dokazal napisat tak
tri riadky za hodinu). K spokojnosti som to vyriesil takto:

     1. napisal som do jedneho suboru ruske znaky postupne za sebou ako ich
        chcem mat na klavesnici
     2. vo vlastnom editore som pridal par prikazov, aby pisal podla nacitaneho
        vzoru. Teraz uz dokazem tak rychlo pisat po rusky ako po anglicky
        alebo po slovensky. Navyse to mozem pouzit na hociaky jazyk.

Podobnym sposobom by to mohlo ist aj v niektorych editoroch (nemam skusenosti),
ktore maju dajaky makrojazyk.

2. moznost
zaobstarat si taky ovladac klavesnice (rusky), v ktorom sa da menit
rozostavenie klaves (ja som to vzdal a nakoniec som to doprogramoval do svojho
editora za hodinu).

3. moznost
urobit to na urovni TeX-u, ale to nie je dobra cesta kvoli prenositelnosti!

Zdravi
               Ladislav Bitto
               geoflabi at savba.sk