k vydani knihy TBN

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Oct 8 10:11:08 CEST 1997

Jiri Demel pise

>Jeho duvody mohou byt zcela obchodnicke i zcela osobni, to je jeho vec.

Ano, je to jeho vec, a pokud sam nebude chtit sdelit, jak to je, nikdo
ho k tomu pochopitelne nemuze nutit.

>Pokud vybor CSTUGu s Petrem Olsakem dosud nejednal, je to trochu divne.

Nekde jsem cetl prohlaseni Petra Sojky, ze "veskera jednani
vzdy ztroskotala na ultimativnich pozadavcich autora".
Kdo tedy ma pravdu a kdo lze? Existuji opravdu nejake ultimativni
pozadavky? Jake jsou?

>Fakt, ze objednavka nam byla predlozena jako "zavazna" je sice i tak
>ponekud divny, ale to se jiste vyjasni na valne hromade.

Myslim, ze nezavazna objednavka proste vubec nemela smysl. Bylo
potreba zjistit nejake cislo, ze ktereho by se odvijel naklad knihy.
Z nezavaznych objednavek by nebylo mozne udelat verohodny odhad.

>ponekud skripou, ale myslim, ze by byla skoda, kdyby TBN jen kvuli
>tomu nevysel. (No, jiste by se nasel i jiny vydavatel.)

Bravo! To jsem tvrdil uz davno a zduraznil jsem to Petru Olsakovi
i pri osobnim rozhovoru. Jak jsem ale pochopil, on trva na CSTUGu
a povazuje jej za jedineho mozneho vydavatele.

Tezko si ale predstavit situaci, ze majitele jinych nakladatelstvi
budou sami chodit za autorem jednat. Autorovo sdeleni, ze on sam
nevyviji a nebude vyvijet zadnou aktivitu pro vydani knizky, zni
v tomto ohledu velmi pesimisticky.

>Myslel jsem, ze to je davno dojednano a ze uz se tiskne, ale co naplat...

Ano, takovych lidi, kteri si mysleli totez, je jiste vice.

>V konferenci by samozrejme mela probehnout informace, jak jednani
>dopadlo, pripadne zda vubec bylo...

...anebo ze to vazne na spornem bodu (to jsem jen chtel vedet).
O tech penezich jsem nepsal proto, abych autora napadal za neco,
co ma svate pravo pozadovat, ale protoze se domnivam, ze splneni
financniho pozadavku, tak jak byl puvodne prezentovan na www, by
ze strany CSTUGu asi nebylo mozne, takze by to znamenalo konec
planu na vydani TBN.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938