Problemy s ceskymi distribucemi TeXu (long) + CSTUG ideas

Kamil Toman toman at artax.karlin.mff.cuni.cz
Fri Nov 28 10:45:40 CET 1997

Tohle tema zacalo byt trosku offtopic...
Rad bych ho vratil trosku do puvodnich koleji...

> To CSTUG dela, ale poradte nam, jakym praktickym mechanismem mame
> zajistit, ze se nekdo nerozhodne z nejakeho CD, ktere si nekde koupi,
> udelat svoji vlastni pocestenou verzi a zacne ji distribuovat bez vedomi
> CSTUGu? Jak mam zajistit, ze nekdo takovou verzi neda k dispozici na
> lokalni siti nebo na Internetu, kdyz na jeho pocitaci nemam
> administratorska prava?

Samozrejme takovemu nekorektnimu jednani asi lze zabranit jen velmi tezko.
Mel jsem spise na mysli zestandardizovani chovani soucasnych TeXu
(protoze problemy se vzhledem  vystupu jsem mel hlavne pri pouziti csTeXu
v RedHat 4.2 baliku, em-TeXu (na ZCU a MFF UK).
Nedarilo se mi ujednotit vystup ani pri pouziti stejnych \input souboru,
hyphen. patterns, a fontu (za zaklad jsem vzal csTeX pro RedHat 4.2).

> [...]
> honorare prednasejicich se plati z clenskych prispevku) a informace jsou
> zverejnovany jak na serveru sdruzeni, tak v tomto diskusnim listu. Clenove
> jsou pritom vzdy zadani, aby takove informace dale sirili. Software
> tykajici se Texu je k dispozici na CTAN. Rozesilani Zpravodaje stoji dost
> penez, takze napriklad studenti jsou pro CSTUG ztratovi (ale budou i
> nadale podporovani nizsimi clenskymi prispevky). Pokud se vytvori pracovni
> skupina, ktera bude resit nejaky specificky ukol, neni problem, vytvorit
> pro ne zvlastni diskusni list. Takze vse, co navrhujete, uz vlastne

... ne tak
navrhoval jsem mmj. vydavani bulletins (komentare k TeXovskym programum, makrum,
novinkam, utridenejsi soupis (napr. podle kategorii), robota na announce novych
programu lidem, kteri by o to meli zajem, seznam bezicich projektu (s kontakty
na lidi, kteri na nich delaji), plany (napr. veci, ktere by bylo dobre vyrobit) apod.  ...tedy spise veci, ktere by pomohly cloveku orientovat se v zaplave
TeX nadstaveb, podpurnych programu, upravach TeXu, vezich apod.
... jinak FAQ, ftp mate opravdu velmi dobre
(takove sluzby by mohly byt velmi uzitecne i neclenum CSTUGu)

--
	   		     Have a nice day (and night)...

						Kamil Toman