Problemy s ceskymi distribucemi TeXu (long) + CSTUG ideas

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Nov 27 14:32:19 CET 1997

On Thu, 27 Nov 1997, Kamil Toman wrote:

> [...]
> nebo bombastickou reklamu pred programem v kine.
> A clenstvi v CSTUGu je take ponekud diskutabilni. Mozna by stalo za to,
> zamyslet se proc je v CSTUGu tak malo lidi, kdyz TeX pouziva _tolik_ lidi.
> Napr. ja osobne mam jen velmi malo duvodu, proc byt v soucasne dobe
> pri soucasnych stanovach a vytycene cinnost clenem CSTUGu. Vyse clenskych
> poplatku take organizaci moc novych clenu neprizene.
>
> Mozna by stalo za uvahu, udelat nejaky rekneme "doprovodny" program.
> Treba  koordinovat prace kolem TeXu, "slouzit jako takovy mostik" ...

To CSTUG dela, ale poradte nam, jakym praktickym mechanismem mame
zajistit, ze se nekdo nerozhodne z nejakeho CD, ktere si nekde koupi,
udelat svoji vlastni pocestenou verzi a zacne ji distribuovat bez vedomi
CSTUGu? Jak mam zajistit, ze nekdo takovou verzi neda k dispozici na
lokalni siti nebo na Internetu, kdyz na jeho pocitaci nemam
administratorska prava?

> Nebo napr. zalozit nejakou dalsi formu clenstvi, ktera by se nemusela
> platit (nebo nejakou symbolickou castkou) a ktera by mela _jine_ vyhody
> nez _plne_ clenstvi (napr. by CSTUG mohl takovym clenum  posilat informace
> o novych projektech, ktere CSTUG zaregistroval...nebo prace, ktere je treba
> udelat, nebo bulletins TeXu a TeX programu, evidovat vydani novych
> verzi a rozslat clenum e-postou informace apod., aktualizovane FAQ apod.)

FAQ je dostupna na WWW serveru sdruzeni pro kohokoliv. Vetsina akci CSTUGu
(prednasky apod.) je pristupna zdarma pro kohokoliv (prestoze doprava a
honorare prednasejicich se plati z clenskych prispevku) a informace jsou
zverejnovany jak na serveru sdruzeni, tak v tomto diskusnim listu. Clenove
jsou pritom vzdy zadani, aby takove informace dale sirili. Software
tykajici se Texu je k dispozici na CTAN. Rozesilani Zpravodaje stoji dost
penez, takze napriklad studenti jsou pro CSTUG ztratovi (ale budou i
nadale podporovani nizsimi clenskymi prispevky). Pokud se vytvori pracovni
skupina, ktera bude resit nejaky specificky ukol, neni problem, vytvorit
pro ne zvlastni diskusni list. Takze vse, co navrhujete, uz vlastne
existuje.

> 			~~~~~~~~~~~~~~~                   ~~~~~~~~~~~~~~~
>                       ~~~~~~~~~~~~~~~~     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> to je snad dostatecne silny nastroj...

viz napr. WWW server sdruzeni nebo WWW stranky Petra Olsaka
(http://math.feld.cvut.cz/olsak/). Tyto informace tam najdete.

> zakaz pojmenovat neco TeX je dost vyznamny...

Tak to stanovil autor programu. CSTUG pojmenoval urcitou konkretni
distribuji jako CSTeX. I kdyz ma pouziti stejneho jmena pro jinou
distribuci jiste pravni dusledky, nemame dostatecne ucinne nastroje,
abychom tomu mohli zabranit.

> Nemusi to prece delat jen jeden CSTUGem _placeny_ clovek. Myslim, ze vzdycky
> bude existovat nekdo, komu neni jedno, co se s TeXem deje. CSTUG by pak
> vysledky jen nejak evidoval a dal k dispozici ostanim nejakou rozumnou
> formou.

Ano, rada dobrovolniku dela ceskou podporu pro nejruznejsi platformy.
Delaji tez dalsi podpurne programy, ktere zprijemnuji praci. Takove
programy jsou k dispozici na serveru sdruzeni. Jako motivaci pro
dobrovolniky, kteri svuj program poskytnou jako Public Domain, dava CSTUG
financni odmenu -- napriklad byla udelena odmena za program pdfTeX. Pokud
nekdo nema pristup na Internet, muze o ziskani SW pozadat clena vyboru
nebo jineho clena CSTUGu a po dohode k nemu prijit s krabici disket.

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:Zdenek.Wagner at cstug.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.