Problemy s ceskymi distribucemi TeXu (long) + CSTUG ideas

Kamil Toman toman at artax.karlin.mff.cuni.cz
Thu Nov 27 14:00:25 CET 1997

> Pak doporucuji pustit na prislusnou binarku TRIP test, a pokud neprojde,
> stezovat si autorovi implementace (protoze takovi program se NESMI
> jmenovat TeX). Pokud projde, prozkoumejte dukladne log, protoze se nejspis
> nekde nacetlo neco navic nebo z jineho adresare...

problemy nevznikaji pri zpracovani _anglickych_ dokumentu...je to ciste
zalezitost _pocestovaciho_ procesu....(a proti tomu trip nic nezmuze ;-)

> Nevidim na CSTUGu nic tajnustkarskeho. Je to bezne sdruzeni s informacemi
> dostupnymi na Internetu.  Protoze clenska zakladna je relativne mala,
> nestaci clenske prispevky na zaplaceni reklamy v dennim tisku a v
> televizi.

Nikdo CSTUGu nezazliva, ze nema v televizi reklamy s poletujicim http://
nebo bombastickou reklamu pred programem v kine.
A clenstvi v CSTUGu je take ponekud diskutabilni. Mozna by stalo za to,
zamyslet se proc je v CSTUGu tak malo lidi, kdyz TeX pouziva _tolik_ lidi.
Napr. ja osobne mam jen velmi malo duvodu, proc byt v soucasne dobe
pri soucasnych stanovach a vytycene cinnost clenem CSTUGu. Vyse clenskych
poplatku take organizaci moc novych clenu neprizene.

Mozna by stalo za uvahu, udelat nejaky rekneme "doprovodny" program.
Treba  koordinovat prace kolem TeXu, "slouzit jako takovy mostik" ...
Nebo napr. zalozit nejakou dalsi formu clenstvi, ktera by se nemusela
platit (nebo nejakou symbolickou castkou) a ktera by mela _jine_ vyhody
nez _plne_ clenstvi (napr. by CSTUG mohl takovym clenum  posilat informace
o novych projektech, ktere CSTUG zaregistroval...nebo prace, ktere je treba
udelat, nebo bulletins TeXu a TeX programu, evidovat vydani novych
verzi a rozslat clenum e-postou informace apod., aktualizovane FAQ apod.)

			~~~~~~~~~~~~~~~                   ~~~~~~~~~~~~~~~
> soucasti distribuce CSTeXu dostupne napr. na serverech sdruzeni. Pokud
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
to je snad dostatecne silny nastroj...

> bychom vedeli o jinych distributorech, muzeme s nimi jednat, ale nemame
> zadnou pravomoc cokoliv jim narizovat ci zakazovat a nemame placeneho

zakaz pojmenovat neco TeX je dost vyznamny...

> cloveka, ktery by mohl tyto distributory vyhledavat (vsichni tvurci a
> sitovi administratori to delaji zcela zadarmo).

Nemusi to prece delat jen jeden CSTUGem _placeny_ clovek. Myslim, ze vzdycky
bude existovat nekdo, komu neni jedno, co se s TeXem deje. CSTUG by pak
vysledky jen nejak evidoval a dal k dispozici ostanim nejakou rozumnou
formou.

> Spellcheck neni vytvorem CSTUGu, ale je to komercni program, ktery CSTUG
> hromadne zakoupil pro sve cleny a byl zaplacen penezi vybranymi jako
> clenske prispevky. Je snad srozumitelne, ze komercni program je pak
> poskytnut pouze tem, kteri si jej zaplatili.

To ano.
Presto by CSTUG mohl udelat i ty, kteri nejsou jeho cleny (treba proto, ze
nepotrebuji vetsinu sluzeb CSTUGu, ktere by se musely platit...)

> Na posledni valne hromade se mluvilo o planech na dalsi rok. Nikdo z clenu
> nemel zadne zvlastni pripominky, co by se jeste melo delat. CSTeX se
> samozrejme dale vyviji a udrzuje. Pokud ma kdokoliv namety na cinnost
> CSTUGu, at uz z rad clenu ci neclenu, vybor je rad vyslechne. Pokud by
> nekdo chtel sam poradat nejakou akci, ktera by s cinnosti CSTUGu mela
> nejakou souvislost, a potreboval by nejakou podporu, muze se take ozvat.

;-))

--
	   		     Have a nice day (and night)...

						Kamil Toman