Kde je vbrun300.dll?

Josef Krob jokr at mrakoplas.phil.muni.cz
Mon Mar 10 10:03:57 CET 1997

On  7 Mar 97 at 19:12, Antonin Strejc wrote:

> Diky, nasel jsem to tam. Potom to jeste po mne chtelo dalsi dll
> CTL3D.DLL, ktere jsem posleze nalezl na:
>
> ftp.utia.cas.cz/pub/network_PC/WINDOWS/wlprs/ctl3d.dll
>
> Poradne tomu nerozumim, ale mam pocit, ze by to snad melo byt
> samozrejmou soucasti baliku CSTeX95, pane Krobe... Nebo ne?

Jiste, ze by mohly byt soucasti baliku, otazka je, zda samozrejmou.
Nekolik duvodu:
1. Balik je pouze KOMPILACI softwaru jinych autoru a je v nem tedy
zarazeno jen to, co samotni autori vclenili do svych programu. Muj
podil spociva jen v  "sesouladneni" ruznych veci, atd.

2. Dynamicke knihovny (DLL) jako je VBRUN (Visual Basic RUNtime) a
CTL3D  (3D, prostorove knofliky a listy) aj. jsou verejnymi
knihovnami a take obecne dostupnymi. Je zvykem, ze se pouze v
doprovodne dokumentaci sdeli, ktere jsou nutne.

3. Verejnost techto knihoven take znamena, ze je muze v principu
pouzivat jakakoli aplikace pod W. a to treba i v okamziku, kdy  je
chceme instalovat. Jak dopadaji pokusy o prepis momentalne
pouzivaneho souboru neni snad treba zduraznovat.

4. I kapacitni duvody hraji roli. Takto se texwin.zip vejde na jednu
disketu, dalsich 415 k zminenych knihoven predstavuje celou tretinu
stavajiciho baliku.

> Asi hudbou budoucnosti zustava kompletni instalace pod Windows, kdy
> se napise WIN INSTALL a instalacni program se postara o rozbaleni
> vsech zipu, vytvoreni adresaroveho stromu, vygenerovani formatu a
> nastaveni vsech cest. Mam ted na mysli, jak se asi zachova uzivatel

Takovy TeX nikdy nebyl a asi ani nebude. Vzdy bylo potreba vedet neco
o systemu a umet manipulovat se nekterymi zakladnimi nastavenimi.

> zacatecnik, ktery neni znaly systemovych fajnovosti a dobudovavani
> instalace metodou pokus-omyl-dotaz-download z Internetu-pokus atd.,
> tak jak jsem to delal dnes ja. Samozrejme to pak odnese TeX, ktery za
> nic nemuze, a Word zase zvitezi na cele care.

Ostatne, co by si uzivatel, kteremu se musi sdelit, kde ma byt
nalepka na diskete, kdyz ji dava do mechaniky, pocnul s TeXem? ;-)

> Jeste jednou dekuji za pomoc
> Antonin Strejc

Omlouvam se za lehke off topic, ale nakonec, byl jsem k tomu vyvolan.
Zdravi J.K.

           Josef Krob | jokr at phil.muni.cz
Katedra filosofie     | http://www.phil.muni.cz/~jokr
Filosoficka fakulta   |  Filosofie a kosmologie
Masarykova universita |  TeX ve Windows
Dept. of Philosophy   | http://www.phil.muni.cz/fil/
Faculty of Arts       |  Slovnik ceskych filosofu
Masaryk University    |  Ze zivota katedry, syllaby, ...