Kde je vbrun300.dll?

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon Mar 10 14:21:13 CET 1997

Josef Krob napsal na tema zarazovani knihoven DLL do CSTeXu:

>Jiste, ze by mohly byt soucasti baliku, otazka je, zda samozrejmou.
>Nekolik duvodu:
>1. Balik je pouze KOMPILACI softwaru jinych autoru a je v nem tedy
>zarazeno jen to, co samotni autori vclenili do svych programu. Muj
>podil spociva jen v  "sesouladneni" ruznych veci, atd.

Ano, to jsem pochopil, nicmene to neznamena, ze kdyz oni to tam
nemaji, nesmime to tam mit my...

>2. Dynamicke knihovny (DLL) jako je VBRUN (Visual Basic RUNtime) a
>CTL3D  (3D, prostorove knofliky a listy) aj. jsou verejnymi
>knihovnami a take obecne dostupnymi. Je zvykem, ze se pouze v
>doprovodne dokumentaci sdeli, ktere jsou nutne.

Musim zduraznit, ze nejsem windowsista, takze se omlouvam, ze nevim,
co je v tomto svete zvykem... Instalaci jsem neprovadel s umyslem
zacit pracovat pod Win, ale z pouhe zvedavosti, jak jsou na tom
uzivatele Win a jak je o ne v CSTeXu postarano.

>3. Verejnost techto knihoven take znamena, ze je muze v principu
>pouzivat jakakoli aplikace pod W. a to treba i v okamziku, kdy  je
>chceme instalovat. Jak dopadaji pokusy o prepis momentalne
>pouzivaneho souboru neni snad treba zduraznovat.

No, to snad inteligentni instalacni program dokaze ohlidat...

>4. I kapacitni duvody hraji roli. Takto se texwin.zip vejde na jednu
>disketu, dalsich 415 k zminenych knihoven predstavuje celou tretinu
>stavajiciho baliku.

Mate pravdu, pokud se bavime o kB nezazipovaneho souboru, jinak je to
asi o 150kB mene.  CTL3D.DLL ma jen asi 20kB, ten bych tam tedy dal.

>Takovy TeX nikdy nebyl a asi ani nebude. Vzdy bylo potreba vedet neco
>o systemu a umet manipulovat se nekterymi zakladnimi nastavenimi.

My se ale prece vubec nebavime o TeXu...

>Ostatne, co by si uzivatel, kteremu se musi sdelit, kde ma byt
>nalepka na diskete, kdyz ji dava do mechaniky, pocnul s TeXem? ;-)

To je jiste zertovna nadsazka. Ja osobne umim strkat disketu do
mechaniky (a troufam si rict, ze i o malicko vic), presto mi
rozchozeni TeXWin cinilo problemy...

>Omlouvam se za lehke off topic, ale nakonec, byl jsem k tomu vyvolan.
>Zdravi J.K.

Myslim, ze neni treba, jsem presvedcen ze takova diskuse o baliku
CSTeX v konferenci cstex je vrcholne on-topic.

Diky za nektere pro me nove informace

S pozdravem
Antonin Strejc

J  Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938
L  Czech Technical University in Prague              Computing Centre
L  Czech Republic                            Zikova 4, 166 35 Praha 6