\it versus \sl (was Re: psani indexu)

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Jun 12 14:35:14 CEST 1997

On Thu, 12 Jun 1997, Anton Surda wrote:

> Problem vyvstal hlavne pri tensformacii Wordu do Texu. Word ma len fonty

Word ma spoustu jinych omezeni nez zdanlivou neexistenci fontu. Pokud
zmenite tiskarnu, cely text se rozhazi a musite dokument znovu
preformatovat. Pokud mate PS tiskarnu od HP, dostanete zdarma truetype
verzi standardnich PS fontu, kde jsou skutecne \it.

> typu \sl  a pomocou nich sa aj zvyraznuje. Texovske zvyraznovanie pomocou
> \it povazujem za daleko vhodnejsie (vyraznejsie a krajsie). \it cislice su
> vsak sirokou verejnostou (ktora je skutocne  mimo Texovskej podmnoziny
> velmi siroka) vnimane ako takmer kaligraficke a tym nevhodne do serioznych
> vedeckych publikacii.  Typicke priklady su napr. cislo grantu v

To je zcela nesmyslna argumentace. Chcete tim snad rici, ze seriozni
vedecka publikace *nesmi* byt krasne vysazena? Podivejte se do jakekoliv
seriozni publikace, ktera se tyka predavani komunikaci, at uz jde o
vytvarne umeni, literaturu nebo vedeckou praci. Forma sdeleni vzdy
podporuje obsah a nevhodna forma muze obsah zcela znehodnotit. Vrele bych
doporucoval, abychom si nezvykali, ze pro vedecka sdeleni nemusime
vytvaret kvalitne vysazene dokumenty.

> Srdecne zdravi
>
> Anton Surda

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...