CS fonty, csinch

Hans GINZEL Hans at kolej.mff.cuni.cz
Mon Jul 14 20:43:45 CEST 1997

Dobry den!

Tisknu si cedulky na stopovani. Musim pochvalit Mattesovy dviovladace a
Schenkuv prohlizec YAP, ktere narozdil od DviWinu nepadaji pri fontu
csinch at 20cm.

Problem je ale jinde. Ve fontu csinch chybeji akcentovana pismenka.
Konkretne \"A\"E\"O\"U \v L \'L\'R \^O \acent23U. Rovnez nejsou k
dispozici samotne akcenty. Doufam, ze nenamitnete, ze nemam cestovat "za
hranice csfontu".

%%%%%

Nasleduje uvaha nejen nejen pro pravniky.

Nestalo by take za to, rozsirit csfonty o znak paragraf? Myslim, ze
paragraf je normalni znak, ktery by se mel menit s tim, jak se meni
font.
Tedy nemuset menit jeste matematicky font, popripade definovat nove
rodiny. Ucte to treba pravnika! Ti casta pouzivaji paragrafy v nadpisech
a citacich. Navic italic a slanted paragraf uplne chybi.
Ve vetsine kodovani cestiny (IL2, PCL2, Kamenici, CP1250) ma take
paragraf sve misto. Jediny duvod, proc je v TeXu paragraf matematicky
znak, vidim v tom, ze se proste do textovych fontu nevesel. Vite nekdo,
jaky vyznam ma paragraf v matematice? Ci ve fyzice?

                            Hans GINZEL