MetaPost - znovu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Jan 27 10:43:09 CET 1997

> [...]
> MFPiC, z mensi casti mnou. (*.TFM nepotrebuji, ty uz davno mam z dob,
> kdy jsem to tiskl na 300dpi laserovce jako draft). MFPiC pouziva
> intenzivne beginchar/endchar konstrukce, takze jsem usoudil, ze bych
> mel pouzit bazi mfplain. Bohuzel mi to pri prekladu hlasi v beginchar
> konstrukci pri vypoctu h nebo w "Value too large". Kdyz jsem si
> vypsal, z ceho se to pocita, tak: w:=charwd*pt, charwd je cca 175, pt
> je cca 50, takze w vychazi kolem 8000. Pritom hodnotu w pouzivat
> MFPiC pro vypocet transformace ztr, kterou prepocitava cary typu

Kdysi jsem si s balikem MFPiC dukladneji "hral". Myslim, ze preklad pomoci
Metapostu nebude bezproblemovy. Prelozit Knuthovy fonty takto jde:
      mp &mfplain cmr10
(tak jsem to tusim nasel v dokumentaci k Metapostu a zkousel). MFPiC
ale podstatne vyuziva prikaz cull a jeho odvozeniny, coz nema v Metapostu
obdobu. Tedy veskere veci tykajici se vyplnovani uzavrenych krivek nebudou
fungovat. Tezko rici, co dalsiho jeste muze vazneji narazit. Napr.
currenttransform je v mfplain.mp nadefinovano jako identity, coz by mohlo
fungovat, ale muselo by se to dukladne projit. Potiz je v tom, ze metafont,
pokud tomu dobre rozumim, automaticky u prikazu typu draw a pod.
skryte aplikuje na krivku currenttransform, ale metapost ne.
Navic dokumentace k mfplain.mp neni veskrze zadna, musel by se projit primo
zdrojovy kod a asi jen dukladny znalec metafontu a struktury MFPiC by
mohl rychleji posoudit, co projde a co ne. Asi by to chtelo neco takoveho,
jako je balik pro kresleni Feynmanovych diagramu, ktery je zalozen na podobnem
principu a obsahuje styly jak pro metafont tak pro metapost. Zkuste to
navrhnout autorovi MFPiC.

> [Mimochodem, myslim si to sam nebo je zakladni myslenka MetaFontu, ze
> cisla maji byt mensi nez 4096, prekonana? Cas od casu se clovek setka
> s high resolution Linotronikama, jako treba ted ja, a 2540 dpi... to
> je tech 4096 asi 5cm, ne? Neni to dost malo? Da se to obchazet, ale
> aby clovek caroval s existujicimi baliky maker -> MFPiC, labtex,...]

Metafont byl urcen pro tvorbu pisma a i pri velmi vysokem rozliseni
(4000 DPI by bylo 2,5 cm) by to stacilo. S vetsimi obrazky vznikaji zasadni
problemy, zde je jasne vhodnejsi metapost. Je treba ale vytvatret kod
primo pro nej.
     Zdravi
                                Jaromir Kuben