MetaPost - znovu

Petr Novotny novotnyp at troja.fjfi.cvut.cz
Sun Jan 26 16:27:54 CET 1997

Dobry den,

nakonec se mi povedlo rozchodit MetaPost (z binarni distribuce teTeX
0.4). Narazil jsem ihned na problem:

Potrebuji zpracovat .MF zdrojaky vytvorene z vetsi casti balikem
MFPiC, z mensi casti mnou. (*.TFM nepotrebuji, ty uz davno mam z dob,
kdy jsem to tiskl na 300dpi laserovce jako draft). MFPiC pouziva
intenzivne beginchar/endchar konstrukce, takze jsem usoudil, ze bych
mel pouzit bazi mfplain. Bohuzel mi to pri prekladu hlasi v beginchar
konstrukci pri vypoctu h nebo w "Value too large". Kdyz jsem si
vypsal, z ceho se to pocita, tak: w:=charwd*pt, charwd je cca 175, pt
je cca 50, takze w vychazi kolem 8000. Pritom hodnotu w pouzivat
MFPiC pro vypocet transformace ztr, kterou prepocitava cary typu
(0,0)--(1,1) do realnych souradnic.

Naprosto se prestavam orientovat, jak to mam v MetaPostu prepsat.
Podle me je vysledkem prace vektorovy obrazek, ktery se da libovolne
skalovat. Takze jsem zkusil dat mag=0.1, ale vysledek byl naprosto
stejny (value too large, uplne stejna cisla). Pritom jsem myslel, ze
vnitrne pobezi vypocet v 10x mensich cislech a nakonec bych v TeXu
napsal neco jako \zvetsidesetkrat\epsfbox{...} (jak se to spravne
pise, jestli to jde?).

Takze nevim. Co delam spatne? Manual MetaPostu taktne mlci.

[Mimochodem, myslim si to sam nebo je zakladni myslenka MetaFontu, ze
cisla maji byt mensi nez 4096, prekonana? Cas od casu se clovek setka
s high resolution Linotronikama, jako treba ted ja, a 2540 dpi... to
je tech 4096 asi 5cm, ne? Neni to dost malo? Da se to obchazet, ale
aby clovek caroval s existujicimi baliky maker -> MFPiC, labtex,...]

Prosim o radu a dekuji predem.

*-- Do what thou wilt shall be the whole of the Law.  [A. Crowley] --*
*            Petr Novotny | <novotnyp at troja.fjfi.cvut.cz>            *
*                         |  Prague, The Czech Republic              *
* Nobody's Quarter But Mine...                                       *
*                      http://pascal.fjfi.cvut.cz/~novotnyp          *
*--      Why didn't Rosemary ever take a pill?  [Deep Purple]      --*

ASCII stupid question, get a stupid ANSI...