MetaPost - znovu

Petr Novotny novotnyp at troja.fjfi.cvut.cz
Mon Jan 27 18:42:19 CET 1997

> Kdysi jsem si s balikem MFPiC dukladneji "hral". Myslim, ze preklad pomoci
> Metapostu nebude bezproblemovy. Prelozit Knuthovy fonty takto jde:
>       mp &mfplain cmr10

Jo to mi taky jde.

> (tak jsem to tusim nasel v dokumentaci k Metapostu a zkousel). MFPiC
> ale podstatne vyuziva prikaz cull a jeho odvozeniny, coz nema v Metapostu
> obdobu. Tedy veskere veci tykajici se vyplnovani uzavrenych krivek nebudou
> fungovat.

Coz o to, to si (snad) umim na tech par mistech prepsat.

> Tezko rici, co dalsiho jeste muze vazneji narazit. Napr.
> currenttransform je v mfplain.mp nadefinovano jako identity, coz by mohlo
> fungovat, ale muselo by se to dukladne projit. Potiz je v tom, ze metafont,
> pokud tomu dobre rozumim, automaticky u prikazu typu draw a pod.
> skryte aplikuje na krivku currenttransform, ale metapost ne.

To si taky ohlidam.

> Navic dokumentace k mfplain.mp neni veskrze zadna, musel by se projit primo
> zdrojovy kod a asi jen dukladny znalec metafontu a struktury MFPiC by
> mohl rychleji posoudit, co projde a co ne. Asi by to chtelo neco takoveho,
> jako je balik pro kresleni Feynmanovych diagramu, ktery je zalozen na podobnem
> principu a obsahuje styly jak pro metafont tak pro metapost. Zkuste to
> navrhnout autorovi MFPiC.

Neni cas.

Jeste jednou opakuji problem. S bazi MFPLAIN chci prekladat .mf
zdrojak vytvoreny mnou nebo mfpicem, to je jedno. Jakmile to narazi
na beginchar, otluce mi to pri vypoctu _w_ o hlavu, ze prej "value
too large"neco kolem 8000. Jak se toho muzu jednoduse (a pokud mozno
elegantne) zbavit?

> Metafont byl urcen pro tvorbu pisma a i pri velmi vysokem rozliseni
> (4000 DPI by bylo 2,5 cm) by to stacilo. S vetsimi obrazky vznikaji zasadni
> problemy, zde je jasne vhodnejsi metapost. Je treba ale vytvatret kod
> primo pro nej.

Problem je, ze velka cast baliku, na ktere jsem svou matku po
nekolika letech naucil, to neumi. Takze bud musim trpet ja, kdyz to
chci metapostu podstrcit, nebo ja, kdybych to chtel podstrcit
matce...