Pocet znakov

Jan Serak xserak at informatics.muni.cz
Tue Dec 16 11:39:32 CET 1997

Imrich Pokorny wrote:

> Vazeny kolegovia,
>
> mam jeden problem. Kolega napisal skripta. Dekanat ziada uviest pocet
> znakov, slov a riadkov (ako to robi WORD). Zaujima ma, ci taky iinteligentny
> software ako TEX ma taku moznost, alebo nie.
> (Kolegovi odporucili prepisat
> skripta do WORDu ...).
Pouze vulgarismy mne napadaji jako komentar...

Prave jsem vyzkousel ten zazracny vynalez zvany Word a mam nasledujici
radu. Pokud to opravdu chteji tak, jak to dela Word, tak si ty udaje
take vymyslete. Word napr. spocital, ze text:

		1938 -- 1945

obsahuje rovna tri slova :-)

> Za akukolvek pomoc vopred dakujem
>                                         Imrich Pokorny
>                                         (Imrich.Pokorny at tuke.sk)

					Jan Serak

P. S.: Samozrejme by to slo spocitat presne (zejmena znaky a radky)
a pro znalce formatu dvi a awk/perl je to zalezitosti par minut
(bohuzel ta prvni znalost mi chybi).
Ale mam pocit, ze by to bylo s prominutim "hazeni perel svinim".
Celkem by mne zajimalo, co by urednictvo na dekanatu rikalo, kdyby se
Vas kolega prisel zeptat na definici slova, pripadne jestli ma zapocita-
vat do poctu znaku i mezery a konce radku (jsou to v jistem smyslu
taky znaky) a za kolik radku ma zapocitat vertikalni mezeru 1 cm...
Pro ilustraci: Word NEZAPOCITA ani konec radku ani mezeru do poctu
znaku a ZAPOCITA prazdny radek do poctu radku :-)