Pocet znakov

Tomas Hala thala at vszbr.cz
Tue Dec 16 11:53:45 CET 1997

> Imrich Pokorny wrote:
> >
> Prave jsem vyzkousel ten zazracny vynalez zvany Word a mam nasledujici
> radu. Pokud to opravdu chteji tak, jak to dela Word, tak si ty udaje
> take vymyslete. Word napr. spocital, ze text:
> 		1938 -- 1945
> obsahuje rovna tri slova :-)

Praxe ukazuje, ze dekanaty a jine instituce zpravidla nekontroluji
tyto udaje, maji-li tyto udaje dostatecnou verohodnost.

Doporucuji empiricky zjistit tzv. specificke Piskvorkovy konstanty
(prumerny pocet slov na radku, prumerny pocet znaku ve slove atd.) na
zaklade
empirickeho pruzkumu nejlepe velmi maleho vzorku textu a tyto konstatnty
vynasobit delkou textu a to cele pak tzv. obecnou Piskvorkovou konstantou,
coz je cislo, kterym se doda celemu vypoctu prave ta chybejici verodnost.
Jak je zrejme, je zcela jedno, zda je LANG=cs nebo jiny, co je to
slovo, znak atd. Hlavne odstrante po vypoctu desetinne casti.
(Postup prace je obdobny metode zpracovani fyzikalnich protokolu
na stredni skole.)

A hlavne: Nekazte si predvanocni obdobi ani Vanoce Wordem.

Tomas Hala