Pocet znakov

Ludvik Tesar tesar at utia.cas.cz
Tue Dec 16 11:21:32 CET 1997

On Tue, 16 Dec 1997, Imrich Pokorny wrote:

> mam jeden problem. Kolega napisal skripta. Dekanat ziada uviest pocet
> znakov, slov a riadkov (ako to robi WORD). Zaujima ma, ci taky iinteligentny
> software ako TEX ma taku moznost, alebo nie. (Kolegovi odporucili prepisat
> skripta do WORDu ...).

Jestlize mate k dispozici UNIX, muzete pouzit standartni UNIXovske
programy "detex" a "wc". Tim muzete zjistit pocet znaku a slov (a pocet
radku zdrojaku, coz vas asi nezajima). Takze napr:

   detex -w skripta.tex | wc -cw

Program detex odstrani TeXove a LaTeXove sekvence, aby potom
nezkreslovaly pocet slov. Podle toho jaky mate UNIX je nekdy dobre
take zadat zadat napred treba:

   LANG=czech

nebo

   LANG=cs

aby program wc vedel, ktere znaky mohou byt soucasti slov.(asi to
nebude mit vetsinou vliv)

Jestlize UNIX nemate, lze "wc" a "detex" prelozit ze zdrojaku treba i v
DOSu, ale ten preklad nemusi byt zcela trivialni.

Zdravi
    Ludvik Tesar