Cestina v PDFTeXu

Jiri Osoba osoba at vyvoj.jablotron.cz
Thu Dec 4 15:17:20 CET 1997

> Zkusenost se zalozkami jsem udelal pri prevadeni Zpravodaju do PDF. Jak se
> da vycist s PDF Reference Manual, zalozky maji PDFDocEncoding. V tomto

Diky, uz jsem to taky nasel.

> kodovani nektere ceske a slovenske znaky nejsou. Udelal jsem si tedy
> PDFenc.def, kde jsem existujici akcentovane znaky znaky jsou premapovany a
> misto neexistujicich se zobrazi prislusne pismeno bez diakritickeho
> znamenka. V tomto stavu jsem to ponechal, i kdyz to neni idealni.
> Napriklad Acrobat Reader pro OS/2 neumi zobrazit \v{s}, takze pokud se na
> Zpravodaj divate ve Windows (mam to overeno v 3.11 a NT), je v zalozce
> Petr Ol\v{s}\'ak zobrazen spravne, ale v OS/2 z jeho prijmeni zbyde
> bohuzel jen Ol \'ak. Az budu mit trochu casu, nahlasim to firme Adobe jako
> [...]

Ano, ve Win95 mam podobnou zkusenost, tam zase nechodi \v{z} a \v{Z}
ackoliv by melo (jsou definovany znaky zcaron a Zcaron) a naopak tam
choti znaky, ktere by vubec nemely (\v{r}, \v{e} a dalsi). Vypada to,
ze si kazdy dela co chce. Takze to zas neni tak moc Portable :-|

> PDFenc.def je v prvni, mozna nedokonale verzi, proto jej zatim nechci
> vystavovat. Pokud by se na nej chtel nekdo podivat, rad jej poskytnu.

Mate nejakou ideu jak jej zaradit do PDFTeXu? Mohl byste mi jej
poskytnout?

J.O.
Ing. Jiri Osoba, Jablotron Ltd., Strelecka 7, CZ  466 01 Jablonec n.N
Phone/Fax: +420-428-23862             mailto:osoba at vyvoj.jablotron.cz