Ceske uvozovky - poznamky a dotaz

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Aug 21 14:06:34 CEST 1997

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV (wagner at cesnet.cz) wrote:
>On Mon, 11 Aug 1997, Tomas Hala wrote:
[...]
>Myslim, ze tomu brani maximalne lidska lenost. [...]
>Predchozi diskuse prinesla ruzne podnetne namety i tipy pro "lenochy"
>k usnadneni prace -- a take pochopeni, proc leccos nejde. I ja
>pouzivam podobna makra, abych usetril praci svym pisarkam...

Mozna se mi to plete s necim jinym, ale podle mne diskusi vyvolala
snaha implementovat automaticke sazeni uvozovek pri psani v editoru
typu emacs, ktery podporuje makra AUC-TeX. Tak napriklad pri pouziti
editoru JED a pri psani anglickeho textu se pri stisku klavesy ["]
misto uvedeneho znaku automaticky vygeneruje `` a pri opetovnem
stisku ["] za uvozovanou vetou se automaticky generuje ''. Pokud by
v ceskem dokumentu bylo mozne vyuzivat neceho podobneho, pak by se
dala upravit i zminena podpora pro editor. Osobne davam radeji
prednost pouziti makra \uv{} a primlouvam se radeji za pristup, kdy
se do editoru doplni klavesove makro pro snadne vygenerovani
textu "\uv{}" s posunutim kurzoru na zaviraci zavorku.

S provokativnim pozdravem "TeXu zdar a LaTeXu zvlast" se louci

Petr  ;-)

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218