Stop fundamentalismu

Karel Horak l.209 205 HORAKK at MATH.CAS.CZ
Tue Aug 12 15:14:45 CEST 1997

> [...]

> To je jen pul pravdy. Domnivam se, ze snahou redakce (jak bylo
> prezentovano) je povznest Zpravodaj na seriozni odborny casopis.
> (mozna jste si vsiml, ze jiz ma ISSN). S tim plne souhlasim.
> Proto si myslim, ze by se predevsim mely zverejnovat prispevky
> seriozni. I kdyz samozrejme pozadavek ctivosti povazuji za dulezity,
> nemuze byt pozadavkem jedinym, jako je to napriklad u bulvarniho
> tisku, kde se hraje jen a jen na co mozna nejvyssi ctivost.

> S tim nesouhlasim. Duvody jsem jiz uvedl v predchozim prispevku.
> Lisime se predevsim v chapani onoho "poslani". Za poslani opravdu

Zatim jsem se teto zabomysi diskusi snazil vyhybat. Clanek se mi
libil a az na par drobnosti ho povazuji za velmi seriozni vysvetleni,
v cem LaTeX nikdy nemuze definitivne uspet. Nejak jsem ale dosud
nepochopil, jestli toto je ta zminena spina hozena na LaTex (vzdyt uz
podle autora je tim vinen samotny TeX), nebo co vlastne.

> I ja jsem jej precetl se zaujetim, a prave proto bych si dovolil
> zopakovat svuj skromny nazor, ze si za sebe nepreji vice takovych
> prispevku. Mohli bychom si takto rozbit nasi komunitu zevnitr.
> MIsto toho radeji bojujme za prosazeni TeXu pred jinymi programy.
> (Mimochodem, pokud se mi nekdy podarilo presvedcit Wordistu, pak
> nikdy na plain, ale prave na LaTeX.)

Jestli neco rozbiji nejakou komunitu, tak jsou to vzdy a jedine
kriticke vypady bez konkretnich a serioznich argumentu, takze dosud
nevim, co je na tom clanku vlastne spatneho, co pochybeneho a co
nespravneho.

Pokud ucelem naseho sdruzeni ma byt nejaky boj, mel bych na to byt
jako clen upozornen, abych mohl pripadne vcas vystoupit, nez se
zacnou brousit zbrane. Ja dosud za jedineho "militantniho" zastance
TeXu v nasem sdruzeni povazoval prave autora zmineneho clanku. Pokud
jsou uz takovi dva, pak asi brzy zacnoiu volit vudce a u toho nemusim
byt.

> Antonin Strejc

Vespolek zdravi Karel Horak (dosud zdravy)