Jak napsat A s krouzkem?

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Apr 18 16:27:44 CEST 1997

Jaroslav Snajdr (snajdr5 at students.zcu.cz) wrote:

> [...]
>    PP> z nej LaTeX2e. V anglickem clanku potrebuji vysazet u danskeho
>    PP> jmena velke A s krouzkem. Objevi se mi nasledujici hlaseni:
>    PP> ---------------------------------------------------------------------
>    PP> ! LaTeX Error: Command \AA unavailable in encoding OT1.

>Prikazy \AA a \aa byly od prosincove verze v OT1 zruseny a A s krouzkem se
>pise \r A. Co se na tom autorum nelibilo a jak si predstavuji zpetnou
>kompatibilitu, to nevim :-( Legracni je, ze prikaz \AA je pouzit i v
>souboru clsguide.tex, ktery je soucasti distribuce LaTeXu, takze jeho
[...]
>Jaroslav Snajdr                                   http://home.zcu.cz/~snajdr5

Chtel bych se vratit zpet k veci -- az neco ve Zpravodaji vyjde, prectu
si to, ale ted resim problem A s krouzkem.

Petr Sojka nabizel \fontencoding{T1}, ale nefunguje to. Existuje AA jako
znak, nebo se vyrabi skutecne slozenim A a krouzku? Pokud misto \AA
napisu \r{A}, tak se ten krouzek posadi o neco vys, nez tomu bylo u \AA
(prinejmensim kdyz je pouzit package "czech", kdy si ty dve varianty
mohu napsat vedle sebe.

Mam tu poznamku pana Snajdra chapat tak, ze \AA prestalo fungovat vsude
ve svete? Existence tohoto makra je podle me dobre opodstatnena, protoze
danske A s krouzkem se na stroji skutecne prepisuje jako AA, podobne
jako je tomu treba u jineho pismenka AE. A ten krouzek je navic uplne
nalepeny na tom A (doufam, ze nevalim kliny ;-).

Petr

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218