dvidrv: +max-drift

Petr Sojka sojka at daeron.fi.muni.cz
Fri Apr 4 19:27:48 CEST 1997

"arnost wrote:"
:
: >Ma otazka zni: Vite nekdo, jake oduvodneni ma nenulova hodnota
: >parametru max-drift? Je to pro zrychleni na ukor presnosti? Nebo to
: >ma jeste nejaky jiny vedlejsi efekt, o kterem nevim? Dopustil jsem se
: >nejakeho prohresku, kdyz jsem ten parametr natvrdo vynuloval?
: max-drift slouzi pro umistovani bitmap do rastru, snaha je, aby co
: nejmene pixelu bylo mimo rastr, proto se napr pri hodnote 1 hybe
: znakem +-1 pixel doprava a doleva a hleda se vzajemna optimalni poloha
: mezi rastrem a bitmapou. jde tedy o to, aby znak nebyl napr prilis
: vykously, coz u prohlizeni na obrazovce nevadi, proto je  hodnota
: max-drift 0 (navic je to samozrejme rychlejsi)

Myslim, ze Knuth to zavedl kvuli teto veci:

Kdyz se sazi slovo po pismenkach, rozmery jednotlivych pismenek
nemusi byt nasobky pouziteho rastru. Na nizsich rozlisenich
je zaokrouhleni mezi znaky (tj. posun az o 1pixel rastru) okem
pozorovatelne. Netoliko tomu tak je (pozorovatelnost okem)
na mezislovni mezere.
Proto Knuth preferuje implicitne zaokrouhlovat akumulovany
mezipismenny kerning az pokud preleze maxdrift, jinak ne.

Zdravim
Petr Sojka
: arnost