Delka posledniho radku odstavce

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Mon Sep 23 14:32:06 CEST 1996

> =20
>
> Tak jsem to vyzkousel a funguje to. Dekuji. Jenom mi neni jasne proc to=20
> funguje. Proc TeX, kdyz by se mu hodilo nejaky radek zkratit nevyuzije=20
> leftskipu a kdyz by se mu hodilo nejaky radek prodlouzit, nevyuzije=20
> rightskipu?  Je to snad proto, ze by obe polozky nasledujici za plus musel=
> =20
> pouzit proporcionale stejne a tak by mu vysel  radek puvodni delky, pouze=20
> posunuty doprava? =20
>
>                 V=E1clav Studen=FD

  To je zpusobeno tim, jak presne funguje algoritmus vyplnovani boxu.
Podobny priklad je v TeXbooku, cviceni 12.17. Jde o to, ze pokud soucet
glue 'nejvetsi urovne nekonecnosti' dava nulu, neni jasne, s jakym faktorem
se maji pocitat: klasicky postup da, ze 1fil by mel byt <sirka boxu>/<0pt>.
Zdravy selsky rozum dava, ze by se radek mel posunout nekonecne daleko
doprava, coz je uhozene a tezko by to tak nekdo chtel sazet. Takze je lepsi
v takovem pripade tato glue ignorovat a prejit o uroven nize, coz moc velke
skody nenapacha a navic to umozni triky podobne vyse uvedenemu. Tak nevim,
jestli tohle je presne to, co jste mel svou otazkou na mysli.

                                                   Michal Kubecek