Delka posledniho radku odstavce

Va'clav Studeny' studeny at ipm.cz
Thu Sep 19 10:52:55 CEST 1996

>Nic se merit nemusi, zkusil bych nasledujici nastaveni (nevyzkouseno,
>pisu to z hlavy):
>
>\leftskip=0pt plus 1fil
>\rightskip=0pt plus -1fil
>\parfillskip=0pt plus 1fil
>
>V odstavci se "plus 1fil" a "plus -1fil" navzajem zrusi, takze bude sazen
>jako obvykle. Posledni radek ma na konci \rightskip i \parfillskip,
>ktere se navzajem vyrusi a \leftskip odsune posledni radek na pravy okraj.
>

>                              Zdenek Wagner______/

Tak jsem to vyzkousel a funguje to. Dekuji. Jenom mi neni jasne proc to
funguje. Proc TeX, kdyz by se mu hodilo nejaky radek zkratit nevyuzije
leftskipu a kdyz by se mu hodilo nejaky radek prodlouzit, nevyuzije
rightskipu?  Je to snad proto, ze by obe polozky nasledujici za plus musel
pouzit proporcionale stejne a tak by mu vysel  radek puvodni delky, pouze
posunuty doprava?

                Václav Studený