LaTeX Editor 1.0

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Fri May 31 15:46:33 CEST 1996

On Thu, 30 May 1996, Slavek Rydval -- rk wrote:

> A proc by ne? Podival jsem se na ten editor a pripada mi dobry. A
> co se tyce omezeni 64 kB, kolik jste takovych dokumentu jiz napsal?
> Pokud se tyce LaTeXu, necha se "zrojak" rozdelit na vice casti a tedy
> nejake omezeni 64 kB nemusi vadit.

Vetsinou to nevadi, pokud text primarne porizujete. U mne je ale
zpusob prace takovy, ze dostavam texty (exporty z cehokoli) a
doplnuji k nim plainovske ci LaTeXovske ridici sekvence. Velmi
casto dostavam soubory >> 64kB. K tomu, aby se dal takovy macek
vubec rozdelit na kousky < 64kB, musite mit v prve rade editor,
do ktereho text cely natahnete (predzvykavec).

Obrovska vyhoda TeXu je prenositelnost dokumentu. Budete-li
mit editor s 64kB omezenim a dostanete-li zdrojak od nekoho,
kdo nevi, proc by mel omezeni dodrzovat, a chcete-li v textu
udelat nejake zmeny, musite si to take napred nechat predzvykat
od jineho editoru.

K tomu splitovani. Pouzivam zasadu, ze zacatek podsouboru
koresponduje se zacatkem vystupni strany (treba nova kapitola).
Tak je mozne TeXovat jednotlive kousky samostatne a mit uz pri
tom prehled o definitivnim strankovem zlomu. Pokud ale bude
v dokumentu mnoho stranek po sobe bez vynuceneho zlomu (\vfil\break
resp. \newpage), snadno dostanete podsoubor>64kB. Typicke je to
u publikaci typu telefonni seznam, slovnik, ale i u romanu
s dlouhymi kapitolami. Vychazim z vlastni zkusenosti. Samozrejme,
ze by to slo vyresit viceurovnovym inputovanim, ale to jiz
zdrojak ztraci na prehlednosti a zejmena korektury se tim velmi
komplikuji.

>   Z toho si nic nedelejte, ono tech spatnych vtipu v DOSu je mnohem
>   vice.

Souhlasim, ale v tomto pripade to nesvadejme na DOS (jsou-li jiz
mnoho let pod DOSem editory bez zmineneho omezeni). Pravda je asi
takova, ze je treba dat do toho vice programatorskeho sadla, coz
nekdy boli (take obcas programuji v TurboPascalu...).

> Vemme to objektivne, ma jeste cenu delat neco pro DOS kvuli
> masovemu rozsirni?

Pak se ale dostavame zase na zacatek. Autor se rozhodl vytvorit
editor pro DOS a asi vedel proc. Pocet uzivatelu DOSu je
obrovsky. Az potud mi to pripada v poradku. Volba platformy
je ale jedna vec, ktera ovlivnuje pocet uzivatelu, druha vec
jsou technicke parametry. Skoda, ze ZDE je slabe misto.

>Jaky editor pouzivate vy? Ja jsme si napsal makra pro borlandi
>IDE pro pascal, ale zacnu pouzivat jiz zmineny editor.

V soucasne dobe pouzivam pod DOSem CSED, pripadne vyborny QEdit.
Pokud vy budete pouzivat TeX k psani napriklad kratkych odbornych
clanku, zprav ap., treba vam novy editor postaci. Problemy budete
mit az v okamziku, kdy vam nekdo predlozi rozsahlejsi text
k doTeXovani...

ZAVER:
------
Trvam na tom, ze editor s omezenim 64kB se nehodi pro
profesionalni praci s TeXem. Jiste je mezi ucastniky teto
konference hodne uzivatelu pracujicich s TeXem podobnym zpusobem,
jako ja, tzn. formatovanim rozsahlych textu, porizenych
v nizsich editorech. Treba se k tomu take vyjadri...

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938