Latex --> MS WORD 6.0

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu May 30 10:37:29 CEST 1996

On Thu, 30 May 1996 03:12:37 +0200, Mgr. Vladimir Kralik wrote:

>Osobne si myslim, ze programovo to tymto smerom nikto nerobil. TeX ( LaTex )
>maju predsa vacsie moznosti. Ale ak by o tom ktosi vedel tiez by som mal
>zaujem. Nutia ma tu totiz pouzivat WORD, co ja odmietam.
>
>		S pozdravom
>
>				vlk

Myslim, ze je to velmi aktualni zalezitost. At uz si o MicroSoftu a jeho
produktech myslime cokoliv, jeho bombasticke reklamni kampane ucinkuji.
WORD je pouzivan temer vsude. Kdyz chci od nektereho kolegy nejaky text, s
90% pravdepodobnosti to bude ve WORDu. Kdyz chci nekomu neco predat,
odpoved vetsinou zni "jestli to mas ve WORDu, tak mne to posli po siti".
Zatim nemam moznost volby, protoze na me archaicke 286ce WORD 6.0 nepobezi
a nepobezi (zatimco TeX bez problemu ano), ale pokud bych mel soudobejsi
stroj, asi bych se skripanim zubu musel pouzivat WORD. Potrebu prevodniku
TeX<--->WORD tedy pocituji velice silne a asi nejsem sam. Uz pred nejakym
casem tady probehla na toto tema diskuse se zaverem, ze to neni tak
jednoduche, ale zase ani tak slozite, nebot lze vyuzit do znacne miry volne
pristupnych zdrojaku TeXu. Nemam ani cas ani schopnosti se do neceho
takoveho poustet, ale nemohlo by to byt vhodne tema pro nekolik diplomek na
fakultach informatiky  ci podobne? Pokud bych byl usetren vyse zmineneho
skripani zubu, byl bych velice rad.
   Navic mam obavy, ze pokud se TeX neprizpusobi agresivnim komercnim
produktum a nebude s nimi alespon castecne spolupracovat, bude odsouzen k
pomalemu skomirani a to by byla skoda. V dnesni dobe bohuzel vsechno, kolem
ceho se netoci velke penize, je vnimano jako nezajimave.

                                  Pozdrav vsem,
                                                   Lubos Kloc
kloc at ipm.cz