Latex --> MS WORD 6.0

arnost arnost at uivt.cas.cz
Thu May 30 08:08:43 CEST 1996

 >Sender: owner-csTeX at cs.felk.cvut.cz
 >Date: Thu, 30 May 1996 03:12:37 +0200
 >From: "Mgr. Vladimir Kralik" <vlk at viktoria.drp.fmph.uniba.sk>

 >P.S. Perlicka k WORDu, a myslim aj M$ Windows 3.XX.
 >Zmenou rozlisovacej schopnosti tlaciarne ( 600dpi<-->300dpi, ale asi
 >vseobecne, toto je odskusane) sa zmenia rozmery fontu, takze sa zmeni :
 >* pocet stran textu => strankovanie
 >	toto v principe nevadi ak sa pouzivaju odkazy
 >* posunu sa tabulatory => zarovnaie vytvorene cez tabulatory sa rozpadnu a nie
 >	je mechanizmus, ktory by to dal spat, len to cele prejst a riadok po
> [...]

takhle se chova vetsina windouzich textovych proceso-editoru vcetne
pagemakeru (nevim jak je to v posledni verzi od firmy adobe, ktera nad
pagemakerem prevzala patronat) duvod je v tom, ze se kuzelka!!!
zaokrouhluje na cely pocet dotu, cili obraceny postup nez  u texu,
myslel jsem, ze to souvisi s rastrovanim truetypu, ale dela to i kdyz
se pouziva ATM (ostatne windouzi ATM je taky zvlastni kapitola), pomoc
je jedina a to pripravovat sazbu pro konkretni zarizeni, drive to byl
porod, nebot se nejprve vyrastrovaly znaky v konecnem rozliseni (uz
300dpi bylo dost na 386ku), spocitala se kuzelka, vyrastroval se font
pro obrazovku a nez se clovek vzbudil, mel text na obrazovce, ted se
nejak sidi prvni krok (nebo jsou rychlejsi masiny), ale koncove
rozliseni nema (pri pouziti type3 fontu, abych byl presnejsi) vliv na
cas plane traveny ve windouzech.

arnost

P.S nemyslete si proboha, ze pracuju pod MS-Windouz