LaTeX a dva sloupce

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at beba.cesnet.cz
Wed May 22 17:09:54 CEST 1996

On Wed, 22 May 1996, Ivan Simonik wrote:

> [...]
> kteri LaTeXu vladnete a mate chut poradit jinemu.
>
> Clanek je takova publikacni "klasika"
>
>          Nazev clanku
>              autor
>
>     ..........  ...........
>     ..........  ...........
>     ..........  ...........
>     ..........  ...........
>     ..........  ...........
>
> Jak vidite vyse je to ve dvou sloupcich (s tim bych si poradil), ale
> nazev, autor, a abstract (italikou psany odstavec) jsou pres oba sloupce
> a to je prave muj problem. Taky nevim, jak se nastavi mezera mezi sloupci.

Prikaz \twocolumn ma nepovinny parametr v hranatych zavorkach, do nehoz
se da text, ktery ma byt pres celou sirku stranky. Jinak pri zmene
\twocolumn i \onecolumn se prechazi na novou stranku. Krome toho muzete
pouzit multicol.sty (prostredi multicols), ktere ma take nepovinny
parametr v hranatych zavorkach se stejnym vyznamem. Zde muzete menit
pocet sloupcu uprostred stranky. V soucasne dobe je na serverech pouze
verze pro LaTeX2e a musi se prohnat DOCSTRIPem, takto nainstalovana verze
(pro adresarovou strukturu emTeXu pro DOS a OS/2) je v CsTeXu v
cl2tools.zip. Mezeru mezi sloupci nastavite v obou pripadech prikazem

\setlength{\columnsep}{1cm}  %  doplnte svuj pozadovany rozmer misto 1cm

> Moc dekuji za rady i za to, kdyz me nasmerujete na nejaky clanek v
> I-netu, kde bych se to dozvedel myself.

V CsTeXu najdete soubor ltxstruc.tex, coz je docela slusny popis LaTeXu a
zrejme je tam vysvetleno to, co jsem uvedl vyse.

>                      Diky predem
> 					Ivan
>
> PS: Uzivam csLaTeX 2e (pod Linuxem, samozrejme)
>

> +---------------------------------------------------------------+
> | Simonik Ivan, student                                         |
> | Institute of Automation and Information Technology            |
> | Technical University of Brno, Czech Republic                  |
> [...]

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...