LaTeX a 2 sloupce podruhe

Ivan Simonik simonik at fme.vutbr.cz
Thu May 23 08:52:44 CEST 1996

On Wed, 22 May 1996, Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wrote:

> Prikaz \twocolumn ma nepovinny parametr v hranatych zavorkach, do nehoz
> se da text, ktery ma byt pres celou sirku stranky. Jinak pri zmene
> \twocolumn i \onecolumn se prechazi na novou stranku. Krome toho muzete

Diky, presne tohle jsem potreboval ke stesti.

> pouzit multicol.sty (prostredi multicols), ktere ma take nepovinny
> parametr v hranatych zavorkach se stejnym vyznamem. Zde muzete menit
> pocet sloupcu uprostred stranky.

Lec pokud si vzpominam (nerucim za to), nelze v multicols pouzit floats.

> V CsTeXu najdete soubor ltxstruc.tex, coz je docela slusny popis LaTeXu a
> zrejme je tam vysvetleno to, co jsem uvedl vyse.

Aha, koukal jsem do svoji Unixove instalace a neni tu. Musim si stahnout
CsTeX pro DOS :-(((  Neni to "Strucny uvod do LaTeXu"? Jeden takovy
(tusim se jedna o preklad z nemciny) mam z drivejsich dob, ale ten se
tykal 2.09.
Nevite (nahodou) ve kterem ZIPu (a na kterem instalacnim disku) se nachazi?

Kdyz jsem se vcera vecer, povzbuzen novymi poznatky, pustil do psani,
skoncil jsem na prvnim odstavci, kde jsem v mat. modu chtel napsat
\dots {resp. \ldots}. LaTeX mi vycinkal nasledujici hlaskou:

! Undefined control sequence.
\dots  ->\ifmmode \mathellipsis
                                \else \textellipsis \fi
l.56 $x_n=(x_1,x_2,\ldots
                         ,x_n)$ are input variables an d $y$ denotes output

Zkusil jsem jeste \dots, potom jsem se ve zdrojaku k LaTeXu dozvedel,
ze \let\dots=\ldots. Evidentne mi neni prano \mathellipsis. Zkusil jsem
ruzne packages (mathsym, oldfont), ale tri tecky nikde. Vite nekdo kam se ty
mrsky schovaly? Nebo neschovaly, ale umrely?

                        Dekuji
					Ivan

PS: Omlouvam se, za neustale LaTeXovske trapeni, ale v 2.09 jsem nemel
    tyto problemy. Bohuzel, 2.09 pro Linux (CS) nemam, tak nezbyva, nez
    zacit od piky.

| Simonik Ivan, student                                         |
| Technical University of Brno, Czech Republic                  |
| Institute of Automation and Information Technology            |
| URL   : http://www.fme.vutbr.cz/~simonik                      |
| E-mail: simonik at fme.vutbr.cz                                  |