instalace CsTeXu: adresar EMX?

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon May 6 12:43:48 CEST 1996

On Mon, 6 May 1996, Filip Kadlec wrote:

> Dobry den,
> mam jeste jeden dotaz k instalaci CsTeXu. Jde o to, ze instalace se me sice
> zdvorile zeptala, kam chci umistit vsechny soubory (typicky c:\emtex), take
> je tam umistila, ale navic mi vytvorila adresar c:\emx . To je mi nejak
> divne. K cemu slouzi? Je v nem napriklad bin\emx.exe, ktery je take v
> \emtex\bin. K cemu se pouzivaji jednotlive kopie emx.exe, a vubec, pouzivaji
> se obe? Neni to nejaka chyba v rozbalovacich davkach?
>        Zdravi
>         Filip Kadlec

Adresar \emx je zrejme pouzit v OS/2 ovych instalacich. Do toho adresare
se mohou divat nejen programy z TeXu, ale i treba gcc a programy jim
vytvorene. Soubor emx.exe pouziji programy jako dynamicky linkovanou
knihovnu pro vstup do extended pameti. Soubor musi byt na ceste,
definovane promenou PATH. Soubor je, zhruba receno, pouzit tehdy, kdyz je
sprava pameti NE Microsofti (tj. neni pouzit emm386). Je-li pouzit
emm386, pak programy dynamicky linkuji soubor rsx.exe.

V instalaci v DOSu jsem pri pouziti MNU zaridil, aby cesta PATH koukala
do \emtex\bin. Proto jsem tam prekopiroval i emx.exe. Programy si pak
samy rozhodnou, zda budou dynamicky linkovat emx.exe nebo rsx.exe v
zavislosti na konfiguraci extended pameti.

V puvodnich Mattesovych ZIPech je soubor emx.exe ve vycnivajicim adresari,
protoze to sleduje filosofii systemovych adresaru, do kterych kouka vice
programovych baliku naraz (jak jsem jiz uvedl, treba gcc). Protoze jsou
tyto originalni ZIPy ponechany beze zmeny, bude vam v DOSu vycnivat
ponekud nepochopitelny adresdar. Muzete ho s klidnym svedomim smazat.
Priznam se, ze me taky tento vycnivajici adresar rozciluje, ale princip
nehybat s originalnimi Mattesovymi ZIPy ma pro me vyssi prioritu.  Ovsem,
jen do jiste meze. Napriklad vycnivajici adresar \texfonts v originalnim
navrhu struktury adresaru jsem schoval do \emtex\fonts, protoze neni v
zadnem Mattesovem ZIPu primo pouzit.

Petr Olsak