instalace CsTeXu: adresar EMX?

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at beba.cesnet.cz
Mon May 6 13:34:04 CEST 1996

On Mon, 6 May 1996, Filip Kadlec wrote:

> Dobry den,
> mam jeste jeden dotaz k instalaci CsTeXu. Jde o to, ze instalace se me sice
> zdvorile zeptala, kam chci umistit vsechny soubory (typicky c:\emtex), take
> je tam umistila, ale navic mi vytvorila adresar c:\emx . To je mi nejak
> divne. K cemu slouzi? Je v nem napriklad bin\emx.exe, ktery je take v
> \emtex\bin. K cemu se pouzivaji jednotlive kopie emx.exe, a vubec, pouzivaji
> se obe? Neni to nejaka chyba v rozbalovacich davkach?
>        Zdravi

>         Filip Kadlec

Petr Olsak vychazel z toho, ze nekdo chce TeX jenom vyzkouset a pak treba
smazat, proto umistil vse do stromu pod \emtex, vcetne emx.exe. E. Mattes
ma vsak emx.exe a emx.dll v adresari \emx a ja jsem prosadil, aby to tak
bylo i v CsTeXu. Zrejme pak zustal na dvou mistech...

Duvod je nasledujici. V DOSu lze poustet pouze 16-bitove programy s
adresovanim segment:ofset, pricemz lze adresovat maximalne 1MB RAM. Je to
tak udelano kvuli kompatibilite s (zrejme) vyhynulym procesorem 8086,
ktery nic jineho neumel. Pokud chcete 32-bitove adresovani, kde jiz
velikost segmentu neni omezena na 64kB a horni hranice pameti je vysoko
nad HW moznostmi soucasnych PC, potrebujete nejaky rozsirujici ovladac.
EMX je jednim z nich. Krome prepinani rezimu procesoru, aby se umoznilo
32-bitove adresovani, ma jeste jine funkce, ale to zajima pouze
programatory. EMX je automaticky pouzit v programech, ktere byly
prelozeny kompilatorem GCC. Krome emtexu je to jeste rada jinych. Kdyby
kazdy mel svuj emx, byl by v tom zmatek. Ted si predstavte, ze si nekdo
nainstaluje emtex a emx.exe bude jen v emtex\bin. Pak si nainstaluje
nejake dalsi programy, ktere potrebuji EMX a vsechno funguje. Po case
usoudi, ze TeX nechce a zrusi cely \emtex. Vsechny programy, ktere
potrebuji EMX, od toho okamziku prestanou fungovat a chudak uzivatel asi
bude dlouho premyslet, co se mu s pocitacem stalo. Proto jsem trval na
tom, aby EMX byl ve svem adresari a Petr Olsak tuto argumentaci prijal.

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...