indexy, chem. vzorce

Petr Sojka sojka at daeron.fi.muni.cz
Fri Mar 8 22:13:55 CET 1996

"Petr Olsak napsal:"
: On Thu, 7 Mar 1996, Bohumil Chalupa wrote:
: >   diky za pomoc, zkousel jsem to, ale jeste to nefunguje.
: > (P. Sojka napsal:)
: > > Zkuste si to zadefinovat (predpokladaje, ze jiz pouzivate NFSS):
: > >
: > > \DeclareRobustCommand*\textsuperscript[1]{%
: > >   \@textsuperscript{\selectfont#1}}
: > > \def\@textsuperscript#1{%
: > >   {\m at th\ensuremath{^{\mbox{\fontsize\sf at size\z@#1}}}}}
: > >
: > Rikal jste NFSS, tak jsem na to pustil AMSLaTeX z CSTeX94 a nelibil se mu
: > uz ten prvni prikaz, \DeclareRobustCommand.
: > Co delam spatne?
Dobry vecer,

Snazite se to deklarovat priilis robustne, jak maji latexiste
ve zvyku; zkuste tedy vice plaintexovsky, jestli chcete:

\makeatletter
\def\ensuremathmode#1{\ifmmode#1\else$#1$\fi}
\def\textsuperscript#1{{\selectfont\m at th
\ensuremathmode{^{\mbox{\fontsize\sf at size\z@#1}}}}}
\makeatother
%Pouziti: \sf 2\textsuperscript{nd}

: > Dekuji, B. Chalupa
:
: Dobry den,
:
: Petr Sojka Vam pravdepodobne poradi: pouzijte latex2e, pripadne si NFSS2
: nainstalujte ke staremu makru latexu (pokud to vubec jde?). Ovsem pozor
Jak ma prvni, tak druha odpoved takto neznela, zato naznacovala
konstruktivne smer, jak vec implementovat pomoci existujiciho aparatu.
:
: Bohuzel vam nepomohu, protoze latex neumim a uz jsem zapomnel, co jste
: vlastne chtel resit.
Pan Chalupa se ptal, jak vysadi exponent/index beznym textovym fontem spravne
velikosti.

: Pokud jde o nejakou jednoduchou vec, mohl bych vam
: nabidnout nejaka plaintexovska makra, ktera mozna v nejakych verzich
: latexu mohou chodit. Pokud by Vam to stacilo, muzete se obratit na moji
: adresu.
Mohu slouzit taktez -- plaintexova makra, ktera v latexu
chodi jsou na CTAN -- NFSS pro plain.
:
: Petr Olsak

Pekny podvecer TeXoveho svatku