Was: (Re: Tutorial)

Ivan Simonik simonik at fme.vutbr.cz
Thu Jul 4 10:11:26 CEST 1996

>"Milan Tichy wrote:"
>: potreboval bych neco napsat v TeXu, ale nikdy jsem s nim nedelal.
>: Nevite prosim, kde bych mohl sehnat nejaky tutorial?
>Zkuste zacit na http://www.cstug.cz/cstug/
>Pokud se stanete clenem sdruzeni uzivatelu TeXu,
>obdrzite na podzim cca 64 strankovy Zpravodaj s odpovedmi na otazky jako
>je ta nize:

Chtel bych se zeptat, co se tyka prijeti do csTUGu. Pokud jsem behem
psani diplomky a statnic stacil sledovat konferenci, tak doslo k nejakym
zmenam ve stanovach (byly zruseny nektere druhy clenstvi?). Na siti jsem
naposledy cetl pouze navrh stanov a nejak jsem nenasel soucasne zneni.
Lezi nekde na siti? Asi ano, jak se muzu takhle ptat. Staci tedy vytisknou
prihlasku, vyplnit a poslat na csTUG a cekat na slozenku? Nebo se i tady
neco zmenilo?

Tolik trochu mimo %subj%. Ted k tematu. Protoze jsem taky jakysi TeXista
samouk (a neni to tak davno) dovolim si zverejnit muj "postup". V dobe kdy
jsem byl (stastnym) vlastnikem stroje na bazi 286, potreboval jsem trochu
slusnejsi sazbu nez je T602. Sahl jsem tedy po TeXu, ale bylo to velke
sousto. Asi na pul roku jsem jej zavrhl. Potom jsem si koupil knihu
pana Olsaka "Typograficky system TeX" (ten zluty trhaci kalendar - jeste
je v prodeji {tady v Brne}). Po jejim precteni jsem pochopil filosofii
(sorry, ze toto oblibene slovo nema ligatury :-)) programu, znova jej
nainstaloval. V instalaci je nekolik squelych dokumentu napr. M.Dobb
"The gentle introduction to TeX", nebo "LaTeX - strucny popis" v prekladu
P. Sykory. Ty jsem si protahl LaTeXem a to byly moje tutorialy pro
zacatek. Na zaklade techto znalosti jsem vysazel diplomku (70 stran s
postscriptovymi obrazky) takze se domnivam, ze to neni nejhorsi start.

Pokud jste docetli mail az sem, tak dekuji za pozornost a preji hezky
vikend.

					Ivan

| Simonik Ivan, student                                         |
| Technical University of Brno, Czech Republic                  |
| Institute of Automation and Information Technology            |
| URL   : http://www.fme.vutbr.cz/~simonik                      |
| E-mail: simonik at psycho.fme.vutbr.cz                           |
| (Evolutionary Computing, C/C++, TeX, Linux)                   |