Tisk PostScriptu

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Wed Jan 17 17:06:57 CET 1996

>    Nakreslil jse si s pomoci PageDraw obrazek v PostrScriptu. V tom obrazku
> je i nejaky text, pro ten je potreba Adobe Type Manager (mam verzi 2.02). Pro
> text jsem zvolil font TimesNewRomanPS a TimesNewRomanPS-Bold. Pri kntrole
> pomoci GhostScriptu vypadalo vse OK. Tisk na tiskarne HP LaserJet 4M plus
> ovsem dopadl podivne. Tiskarna pouzila vlastni fonty, ktere se lisily od
> tech predchozich, takze se text roxhodil a bylo to nepouzitelne.
>    Tak jsem se chtel zeptat, jestli a jak je mozne do tiskary nahrat jine
> PostScriptove fonty. Manualy k tiskarne ma sysman a ten je k nesehnani.
> [...]

Najjednoduchsi sposob je prepisat nazov fontu priamo v ps subore pred prikazom
findfont na taky, ktory tlaciaren ma a je velmi podobny na originalny.
Asi by mohli vznikat problemy vdaka roznym metrikam, ale napriklad vymena
Arial -> Helvetica je uplne bez chyby. U vas by stacilo asi napisat
Times-Roman (nazvy fontov vytlaci tlaciaren na poziadanie). Takto mozno aj
dorobit rozne drobne upravy, ktore castokrat menej dokonale programy odmietaju
ako zosikmenie pismen napr. greckych alebo dopisanie nie uplne beznych znakov.

Zdravi

Anton Surda