Tisk PostScriptu

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Wed Jan 17 15:08:15 CET 1996

 ---
> Preji dobry den.
>
>    Mam jeden dotaz, ktery se netyka TeXu, nicmene verim, ze to zas tak moc
> nevadi, jelikoz o PostScriptu se tu obcas taky vedou diskuse.
>
>    Nakreslil jse si s pomoci PageDraw obrazek v PostrScriptu. V tom
obrazku
> je i nejaky text, pro ten je potreba Adobe Type Manager (mam verzi 2.02).
Pro
> text jsem zvolil font TimesNewRomanPS a TimesNewRomanPS-Bold. Pri kntrole
> pomoci GhostScriptu vypadalo vse OK. Tisk na tiskarne HP LaserJet 4M plus
> ovsem dopadl podivne. Tiskarna pouzila vlastni fonty, ktere se lisily od
> tech predchozich, takze se text roxhodil a bylo to nepouzitelne.
>    Tak jsem se chtel zeptat, jestli a jak je mozne do tiskary nahrat jine
> PostScriptove fonty. Manualy k tiskarne ma sysman a ten je k nesehnani.
> Uvitam i jakoukoliv jinou radu k reseni problemu.
>
> Predem dekuje Jiri Zelinka

Zde zalezi na tom, jakym zpusobem dostanete z PageDraw prislusny soubor.
Fonty, ktere v nem pouzivate, by v nem nejakym zpusobem mely byt obsazeny.
Mohou tam byt primo nekde v setupu jako PFA, ale take mohou byt ve
strukturnim komentari %%DocumentUsedResources, ale to dvips ignoruje. Tisk
dokumentu pak vyzaduje, aby TimesNewRomanPS byl rezidentni, coz je v
GhostScriptu emulovano pomoci fontmap, ale HP LaserJet 4m tento font nema. V
takovem pripade kazde PS zarizeni pouzije svuj default, vetsinou je to
Courier, GS pouzije vlastni font Ugly (pokud si to nezmenite ve fontmap).
Kazde PS zarizeni vsak dokaze nacist primo PFA soubor. Ten muzete editorem
vlozit na zacatek PS souboru nebo poslat do tiskarny pred vlastnim
dokumentem (u sitove tiskarny to muze byt problem, protoze pri casove
prodleve se tiskarna resetuje a font zapomene, rest muzi vyvolat i tiskovy
server). Pokud mate PFB, muzete jej prekonvertovat programem T1ascii, ktery
je na CTAN. Pokud chcete do sveho dokumentu pridat font ze souboru
tmnrps.pfa, pak by mozna stacilo spustit dvips s parametrem -h tmnrps.pfa
(nikdy jsem to nezkousel). To, zda prislusny font je ci neni v psfonts.map,
je ale jiny problem. Tam jej hleda dvips v pripade, ze jej pouzivate ve svem
TeXovem dokumentu, ale nema to nic spolecneho z vkladanim Encapsulated
PostScript souboru.

                              Zdenek Wagner______/