normy

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Jan 17 12:01:57 CET 1996

> Dobry den,
> mohl by mi nekdo rici jaka norma ci doporuceni je podkladem pro zpracovani
> seznamu literatury v TeXu? Mam na mysli bezny LATeXovy styl a podobne.
> Potrebuji totiz nejekou autoritu, nebot pouzivam TeX v prostredi, kde na nej
> nejsou jeste zvykli a zpusob zpracovani citaci a odkazu povazuji za
> nestandart.
> Dekuju.
> 					Petr Bazant

To je tezke rict. Jine konvence pouzivaji matematici, jine fyzici atd.
Dale se lisi zvyky v ruznych casopisech atd. Pokud jde o ceske casopisy,
knihy a pod., existuje na pravidla citovani jakasi norma (nevim, je-li
dnes zavazna).
Ve ftp archivech TeXu je mozne najit desitky (asi i vice) ruznych stylu
pro bibtex (maji priponu bst). Nektere odpovidaji zvyklostem ruznych
renomovanych casopisu a nakladatelstvi.
Dale je mozne si vytvorit vlastni stylovy soubor (nejjednodussi je upravit
nejaky hotovy, ktery co nejvice odpovida Vasim pozadavkum). K tomu je
treba seznamit se s jakymsi specialnim jazykem, kterym jsou tyto soubory
psany. Jeho popis je soucasti instalace bibtexu - btxdoc a zejmena btxhak.
Rada hotovych stylu je napr. na CTAN ve latex/contrib/supporte (harvard,
natbib a pod.). Zejmena je zde balik custom-b, kterym je mozne takovy
novy styl interaktivne vytvaret. To by melo byt nejjednodussi, ale prakticky
jsem to nezkousel.
Pokud jde o podobu odkazu uvnitr textu, zkuste se podivat styly cite,
overcite, drftcite a pod.
                                     Jaromir Kuben