Problem s footnotes v LaTeXu.

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Mon Dec 9 13:56:24 CET 1996

On Mon, 9 Dec 1996, Michal Rada wrote:

> footnotes hodil nekam do tri ctvrtin stranky misto nakonec. Kdyz jsem
> nastavil textheight na 290 mm, tak mi pro jistotu zadne footnotes
> neudelal. Zkusil jsem jeste pouzit \footnotemark a \footnotetext, ale

Pokud si dobre pamatuji, tak \textheight urcuje vysku tiskoveho zrcadla,
tj. te casti starnky, na kterou se tiskne. Pokud se nastavi na hodnotu
290 mm, tak z vysokou pravdepodobnosti poznamky pod carou ,,tiskly`` pod
dolni okraj papiru. Pokud ma LaTeX podobnou zakladni podobu tiskoveho
zrcadla jako plain (a mam pocit, ze ma), tak je zakladni vyska rovna
nasledujicimu vyrazu (pozor na zmenu jednotek!) (297 mm - 2 in). Vetsi
hodnota nez 297 mm - 1 in neni mozna, pokud se soucasne nezmeni i hodnoty
jinych promennych (neposune se referencni bod pro zacatek tiskoveho
zrcadla). Pekne je to rozkresleno v knizce pana Rybicky (tusim LaTeX pro
zacatecniky nebo tak nejak).

V. S.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4,
CZ 182 08 Praha 8-Libeň, +42 2 6605/2364, telefax: +42 2 6884677,
vs at utia.cas.cz, http://www.utia.cas.cz/vs/vs-home-cz.html