csTeX na Linuxu

Jan Kasprzak kas at ics.muni.cz
Tue Dec 3 20:10:38 CET 1996

Petr Olsak napsal:
:
: KROK 1: Do adresare csTeXu pro UNIX zaradit README.linux, ve kterem
: majitel Linuxu popise podrobne co je treba udelat pro uspesnou instalaci
: TeXu a jeho pocesteni. K tomu staci, aby nekdo takovy soubor vytvoril.
: Podminky na autora nejsou narocne: (1) autor dokaze zformulovat
: ceskou vetu a (2) anabazi pocesteni TeXu v Linuxu absolvoval.

	(3) Mit cas dopisovat v konecne dobe do techto dokumentu
pripadne zmeny. (1) a (2) splnuje dost lidi, (3) je _dost_ netrivialni
alespon z meho pohledu.

: Udela to nekdo?
:
: Tento README.linux by mel obsahovat presne formulovane vychozi podminky
: instalace. Napriklad, ze je pouzit Linux z distribuce CervenyKlobouk
: verze x.y a z nej je instalovan teTeX verze baliku y.z.

 	Tam by nemely byt zadne romany. Jak Debian, tak RedHat ma
dependence, takze bude stacit neco jako:

Debian: dpkg --install csplain-x.y-1.deb (nebo jak se to pise)
RedHat: rpm -Uvh csplain-x.y-1.i386.rpm

	A rpm nebo dpkg samo zarve, pokud mate starsi verzi
systemu nebo TeXoveho jadra (nebo i novejsi, pokud si to autor
RPM nebo DEB baliku bude prat).

	Z hlediska _uzivatele_ by systemove zavisla cast
mela byt skutecne omezena jen na tyto dva radky.

: KROK 2. Prizpusobit nektere baliky specifikam Linuxu nebo je tam pridat.

	Tohle se snad tyka jen binarky, {vir,ini}texu, ktera
pouziva chartranslate patch. Pak jeste neco muze byt teTeX-zavisle,
ale to je uz jina pohadka, ze?

: Kdybych vedel, co v tom
: baliku je, byl bych zase trochu chytrejsi, ovsem program rpm se mi
: nepodarilo do 10 minut zprovoznit (na SUNu) a tim skoncila lhuta pro nej
: vymezena a dale se s nim nechci zabyvat.

 	Pokud mate zajem, prozenu ten balik pres rpm2cpio a poslu
vam listing souboru nebo i cely cpio archiv.

	RPM mi na SUNu chodi od zacatku (od doby, kdy jsem tam nainstaloval
operacni system).

: Idealni by bylo, kdybych se mohl s nekym domluvit, kdo je z Prahy a nabidl
: by mi puldenni navstevu v me pracovne, pri ktere by mi nahradil verzi
: Linuxu, ktery nepouzivam, za CervenyKlobouk, ktery taky nebudu pouzivat.
: Nicmene zjistim pomoci nove verze aspon problematiku TeXu a csTeXu, ktera
: zamestava nyni uzivatele Linuxu. Vysledek teto prace by se odrazil v
: nejake dalsi podpore Linuxu v csTeXu.

 	Nebylo by lepsi pozadat nekoho o account na Linuxovem stroji?

: KROK 4. Problematiku prudkeho pohybu verzi distribuci Linuxu, ktere jsou
: "momentalne v mode", asi nelze uspokojive vyresit.

 	Tohle snad neni az tak zhave. Myslim, ze v soucasnosti jsou
nejrozsirenejsi RedHat a Debian. U obou jsou zde lide, kteri by
byli ochotni prislusne baliky udrzovat (za predpokladu, ze bude
dostatecne provozuschopny "oficialni" cstex/unix).

	Podle meho nazoru by take nebylo od veci protlacit co nejvice
nasich lokalnich zmen do teTeXu (vzory pro deleni, czech.sty, a podobne),
a nevyrabet cstex/unix s kompletnimi zdrojaky Berryho TeXu,
ale cstex/teTeX. V teTeXu jsou binarky pro vetsinu dostupnych systemu,
je daleko lepe propracovany nez Berryho TeX a tak podobne.

: Pokud by se nekdo nabidl se mnou na dile spolupracovat, napiste mi prosim
: na mou adresu olsak at math.feld.cvut.cz. Momentalne jsem dokoncil svou
: knihu "TeXbook naruby" (delam posledni korektury) a budu mit tedy na
: podporu csTeXu vice casu. Pritom se domnivam, ze nejvice nyni "hori"
: podpora Linuxu.
:
	Za sebe bohuzel musim rict, ze nic takoveho nemohu vzhledem
ke svym dalsim aktivitam a prumerne delce dne na nasi planete prislibit.

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak <kas at muni.cz>            http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[       This message was sent from my home machine running Linux.     ]]