opat csfonty

Jozef Hitzinger hitzinge at sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Tue Aug 20 13:34:16 CEST 1996

Dovolte mi este raz sa spytat na 8bitove fonty.

Ak to dobre chapem, plain TeX umoznuje napisat znaky s diakritikou pomocou
kontrolsymbolov \v, \' a pod. Su horsie nez tie v csfontoch?

Ked chcem vyuzit vyhody 8bitovych fontov (co je logicke, ked pisem 8bitove
zdrojaky) a zaroven chcem byt kompatibilny s plainom, povedal by som, ze
take 8bitove fonty by mali byt v dolnej polovicke presnou kopiou CM, v
hornej polovicke zasa znakmi ekvivalentnymi pouzitiu makier, ktore za
znaky 128-255 dosadza pri konverzii do TeXu cstocs.

Ja by som od 8bitovych fontov ziadal toto. Moze to niekto zo skusenejsich
okomentovat? (Je to blbost, lebo ... a pod.) Zaujima ma to, najma ak sa
csplain odkloni od plainu este viac, ako je.

A ak to nie je az taka hlupost, potom: ako by sa to dalo spravit, ako by
sa dalo dorobit prepinanie cz/sl/angl delenia, a ako by sa povedalo
balikom, stavanym na CM fonty, aby miesto nich pouzili tieto 8bitove,
ktore sa musia volat inaksie.

 - Jozef Hitzinger, student of theoretical physics at Comenius university
                                                        Bratislava, Slovakia