opat csfonty

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Wed Aug 21 11:14:43 CEST 1996

> Dovolte mi este raz sa spytat na 8bitove fonty.
>

> Ak to dobre chapem, plain TeX umoznuje napisat znaky s diakritikou pomocou
> kontrolsymbolov \v, \' a pod. Su horsie nez tie v csfontoch?
>
> Ked chcem vyuzit vyhody 8bitovych fontov (co je logicke, ked pisem 8bitove
> zdrojaky) a zaroven chcem byt kompatibilny s plainom, povedal by som, ze
> take 8bitove fonty by mali byt v dolnej polovicke presnou kopiou CM, v
> hornej polovicke zasa znakmi ekvivalentnymi pouzitiu makier, ktore za
> znaky 128-255 dosadza pri konverzii do TeXu cstocs.

To aj su snad okrem nejakych nepodstatnych malickosti, o ktorych sa nedavno
diskutovalo.

> Ja by som od 8bitovych fontov ziadal toto. Moze to niekto zo skusenejsich
> okomentovat? (Je to blbost, lebo ... a pod.) Zaujima ma to, najma ak sa
> csplain odkloni od plainu este viac, ako je.
>
> A ak to nie je az taka hlupost, potom: ako by sa to dalo spravit, ako by
> sa dalo dorobit prepinanie cz/sl/angl delenia, a ako by sa povedalo
> balikom, stavanym na CM fonty, aby miesto nich pouzili tieto 8bitove,
> ktore sa musia volat inaksie.

V csTexu vsetko funguje. Ak by sa startovalo z originalneho plainu
bolo by treba predefinovat vacsinu fontov napr. \font\tenrm=csr10, podobne
aj v zmienenych balikoch. Delenia sa vtiahnu do systemu pri vytvarani .fmt
suboru, potom sa prepinaju pomocou (v csTexu) \ehyph \chyph \shyph.

Zdravi

A.S.