Trzni logika (Re: TeX a preemptivni multitasking)

Leo Hadacz hadacz at hunter.math.muni.cz
Tue Oct 24 22:22:28 CET 1995

> [...]
> pro vsechny (asi nejen) UNIXove platformy (a ktery by mozna sel
> prenest i treba na NT), zatimco emTeX je psan specialne pro OS/2
> a DOS (a na otazku, do jake miry je realne jeho prevedeni pod
> Linux, v diskusnim listu EM zatim neodpovedel). Takze ten rozdil
> v rychlosti neni ani tolik spatne napsanym operacnim systemem;
> je to spis dan za prenositelnost. Chtel jsem hlavne poukazat na to,
> ze zdrzeni zpusobene MS Windows 3.1 je oproti zdrzeni zpusobenemu
> XFree86 dvojnasobne (je ovsem otazka, jak by to vypadalo s 16MB RAM).

Tento thread jsem moc nesledoval, protoze otazka operacniho systemu je pro
me uz uzavrena. Ale co se tyce te rychlosti, Petr Mikulik delal velice hrube
testy s prekladem pod Linuxem bez Xu a DOSem a zadne zpomaleni rychlosti se
neprojevilo. Pochopitelne pokud uzivatel pracoval pod X Window system, doslo
ke spomaleni, ktere bylo dano nedostatkem hlavni pameti. Ale nelze srovnavat
system s okynkama se systemem bez okynek. Nebo ma snad nekdo takove
zkusenosti, ze na stejnem pocitaci trva preklad nejakeho stejneho dokumentu
stejne dlouho pod Warpem (samozrejme v ,,okynkovem rezimu``, pokud ve Warpu
je snad i ,,textovy`` rezim) jako pod DOSem?

Leo

 _                 _    _     hadacz at math.muni.cz
www: http://doc.math.muni.cz/~hadacz/