Posun stranky v GhostScriptu

Jan Dvorak dvorakj at tarzan.math.jyu.fi
Fri Nov 3 21:05:11 CET 1995

Dobry vecer,

> Prosim znalce PS/GhS:
>
> Chci  si vytisknout  jednostrankovy obrazek/schema  v PostScriptu.
> Vse pracuje vyborne  az na to, ze mi ho  na spodnim okraji stranky
> kousek chybi. Na hornim okraji  je naopak dost velka mezera, takze
> kdyby se cely  obrazek na strance posunul asi o  2 cm, veslo by se
> v pohode vsechno.  Zkousel jsem v GhS  nastavit ruzna 'media', ale
> vysledky u  formatu jinych nez A4  byly spise horsi nez  lepsi. Je
> mozne zaradit neco primo do  dokumentu, co by posunulo obrazek jak
> vyse uvedeno ? Dekuji.

Zacnete editovat PostScriptovy soubor. Je treba najit misto, kde zacina
vlastni popis stranky, to jest za definice procedur a fontu.
Lepsi dokumenty v tom miste mivaji komentar

%%Page: 1

Horsi dokumenty si ho vsak odpousteji. (Je to nectnost vetsinou wokennich
programu, ale nejen jich.) Pak musite nasadit sve detektivni schopnosti.
Fonty rozpoznate snadno, jsou kodovane jako radky plne cislic, pismen
a jinych znaku -- bez mezer. Pozor, mohou tak vypadat i bitmapove obrazky.
Definice rozpoznate podle zvysene hustoty slozenych zavorek a prikazu def.

Za timto zacatkem popisu stranky pak mohou nasledovat
(pozor: nemusi a nebo mohou byt schovane v nejake definici) prikazy

erasepage initgraphics

ktere se obycejne na zacatek stranky davaji. Tesne za ne umistete radek

0 60 translate

ktery bude mit za nasledek, ze vse, co nasleduje se posune nahoru
o kyzene 2cm. Ulozte soubor a zkuste. Mozna budete menit tu hodnotu 60,
abyste dosahl presneho vysledku. Pozor na pripadne prikazy scale, ktere
se mohou priplest pred Vas translate, ty meni meritko.

Jestli budete mit potize s nalezenim toho spravneho mista,
nebo to nebude fungovat, tak mi ten soubor poslete.

> Jiri Polach

> /\/\/| UFCH                                            Jiri Polach
>      O                Laboratory of Elementary Collision Processes
>            J. Heyrovsky Institute of Physical Chemistry, Praha, CZ

  Jan Dvorak  ( http://www.karlin.mff.cuni.cz/~dvorakj/ )      ,,    ,;;,