Jak zachovat konce radek v parametru makra?

Sklenak Vilem - KIZI, 462, 439nb, UID=1034 SKLENAK at silo2.vse.cz
Mon Nov 6 13:53:48 CET 1995

Obracim se na znalce TeXu s malym problemem. Chtel jsem si udelat
male makro, jehoz definice vypadala takto:
    \def\makro#1{{\tt\obeyspaces\obeylines#1}}
Od tohoto makra jsem ocekaval, ze kdyz ve zdrojovem textu budu mit:

   \makro{%
    Prvni radek textu
    Druhy radek textu
    Posledni radek textu
   }

tak se mi na vystupu vysazi pismem typewriter toto:

    Prvni radek textu
    Druhy radek textu
    Posledni radek textu

Vysledek byl ale jiny - vsechny vicenasobne mezery i konce radek byly
"pohlceny" a nahrazeny vzdy jednou mezerou:

    Prvni radek textu Druhy radek textu ... Posledni radek textu

Nevite nekdo, jak na to? Jako idealni reseni by se mi hodilo,
kdyby v makru mohlo byt neco jako prostredi verbatim z LaTeXu.

Dekuji predem za namety.
                                                Vilem Sklenak

        Vilem Sklenak                  Prague University of Economics
E-mail: sklenak at vse.cz                 Department of Information and
                                       Knowledge Engineering
 Phone: (+42 2) 24222600               W. Churchill Sq. 4
        (+42 2) 24095462               CZ-130 67  Prague 3
                                       Czech Republic