Sadzba textov s vysokym rozlisenim

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Mon May 15 18:18:37 CEST 1995

> Vazeni TeXperti,
>
> kolega zapasi s nasledujucim problemom:
>
>    Ma pripravit do tlace dokument s rozlisenim velmi velkym (neviem presne
> ci cca 1200, alebo 1700 dpi). Kto mate skusenosti s niecim podobnym, mohli
> by ste poradit?
>
>     1. Na co netreba zabudnut pri generovani fontov? (parametre mfjob)
>     2. Existuje nejaka moznost overit si spravnost sadzby v danom rozliseni,
>        napr. pomocou GhostScriptu, alebo je potrebne si to pozriet len
>        v obycajnom rozliseni a spolahnut sa na TeX, ze to spravne urobi?
> [...]

Ako vystup sa pouzivaju osvitove jednotky Linotronic, ktore su zaujimave
tym, ze normalne k nim firma nedodava takmer ziadne manualy. Doteraz sa mi
napriklad nepodarilo zistit ake fonty maju tieto stroje zabudovane.
Rozlisovacia schopnost sa tu meria v bodoch na cm, takze dpi nie su potom
okruhle cisla. Slusne rozlisenie je napr. 1270 dpi. Zrkadlove obracanie sa
da urobit hardwarovo.

Ja som sa stretol s dvomi problemami.
1. preplnoval sa mi dvips (na 386)ak boli v texte vacsie cierne plochy.
-- Presiel som na poslednu verziu  a pustam ju s parametrom -a.

2. osvitova jednotka mi odrezavala kusy textu. -- Bolo potrebne nastavit okno
v osvitovej jednotke pomocou psutils. Okno zostavalo potom v poriadku aj
niekolko mesiacov a potom sa same od seba opat zmensilo (asi pod vplyvom
nejakeho ineho softwaru).

Su to stroje dost poruchove a  zaludne. Stalo sa mi, ze dany text
vytlacili vsetky dostupne postscriptove tlaciarne okrem Linotronicu, ktory
bol od nich 20 x drahsi.

Vela uspechov praje

Anton Surda