Poznamka k chybam v TeXu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Mar 21 16:06:55 CET 1995

On Tue, 21 Mar 1995, Miroslav Dont wrote:

> Je mi jasne, ze vse, co lze udelat v LaTeXu (zde uz pod LaTeXem
> myslim, jak je to na siti bezne, jednoznacne l2e),

Prave tu skutecnost, ze pojem LaTeX v dnesni dobe jinak chapou zasvecenci
a jinak "obycejni" lide, povazuji za chaos. Samozrejme, nemohu a ani nechci
ovlivnit jednani LaTeX3 teamu, ale z pohledu uzivatele by mi pripadalo
cistci, kdyby oni svuj produkt nazvali uplne jinak a treba uvnitr neho
pouzitim \usepackage{latex} (podobne jako \usepackage{amstex})
emulovali Lamportuv LaTeX. Nechci rici, ze panove nedelaji dobre veci,
ale odreknout podporu produktu, pomoci ktereho komunikuje vetsina
soucasnych LaTeXistu (viz jine prispevky) je od nich tak trochu podraz.
Nevidim do podrobnosti, ale myslim si, ze chybu udelal Lamport, ze svuj
produkt pustil z ruky a dovolil nemcum nazvat jejich aktivitu stejne.
Tato vec mi vrtala v hlave uz na euroTeXu v Praze. Proc se Lamport ke
svemu produktu postavil tak macessky?

> Neschopnost jit s dobou bych nezamenoval za chvalyhodnou snahu
> po absolutno kompatibilite

Netvrdim, ze jsem neschopny jit s dobou, ale domnivam se, ze pokud
pochod s dobou urcuje nekdo jiny, neni vzdy dobre slepe prebirat vse, co
oni vymysli, ale divat se na veci kriticky.

Petr Olsak