ANNOUNCE: Novy cstex pro Linux

Cyril Fischer pcontri at ismes.it
Tue Jul 25 11:34:42 CEST 1995

Mili tvurci TeXu pro Linux,
                   dekuji za vase nezistne usili.

Vim, ze se mi to snadno pise, nic jsem pro spolecnou vec neudelal, ale
dovolim si presto predlozit nekolik poznamek.
(Vcera jsem zkousel instalovat cstex a moc jsem neuspel. Asi mam v systemu
trochu neporadek.)

. Celek je prilis rozsahly.
 Asi to je trend v oblasti produkce software - zaplacnout uzivateluv disk
megabajty informaci, z nichz pouzije sotva tretinu. "Mozna se mu budou
hodit". My vsak nemusime jit na ruku vyrobcum hardware ani se chlubit
megabajty, ze. Doporucoval bych trochu modularnejsi pristup, neco jako je
distribuci csTeX94. Tedy baliky  absolutni minimum / volitelne hlavni  makro
(plain, latex ,....) / dodatky.
Osobne napr. neumim pracovat s PS fonty a nemam cas se to ucit. Az to budu
potrebovat, rad si je doinstaluji. Staci mi jeden typ kodovani - a podobne.
 - poznamka na okraj - 1.8 MB soubor se mi sem tahal dost spatne. A domu se
bohuzel hned tak nedostanu.

. Na druhou stranu je celek neuplny.
 Asi by to byla spousta prace, ale nestalo by za to vytvorit cesky klon
(napriklad) NTeXu? Puvodni NTeX nadelal na disku spoustu souboru, ted pridam
dalsi a uz vubec nevim, co k cemu je. V UNIXovskych adresarich je potreba
udrzovat poradek, jinak se v nich nikdo nevyzna (alespon ja s tim mam
problemy). (Moje vcerejsi instalace nenasla format plain (pro inicializaci).
Asi jsem ho nenainstaloval s NTeXem)

. Uzivatelska pritulnost
 Je mi jasne, ze to je nejhorsi bic na programatory. Po nikom nechci, aby
delal okynka. Ale cim je system slozitejsi, tim musi byt lepe dokumentovany.
Nemohu a nechci travit vecery tim, ze rozmotavam zdrojove texty LaTeXu a
hledam, jak urcit spravne kodovani. Nebo - nepouzivam-li dcfonty, co vsechno
mohu smazat? Mozna by se system tvaril pritulneji pri instalaci po malych
kouscich.

.Yenyovy otazky:
 Zda preplacnout binarky ze standardni distribuce ? pro normalniho uzivatele
klidne. Vcetne balastu kolem.
 A zda nechat volbu kodovani na uzivateli? Ovsem. Ale tuto volbu mu umoznit
a instalovat jen jeden zpusob.

Mozna, az budu instalovat CSTeX po pate, vse pujde jednoduseji. Ale nead
bych, aby k tomu doslo.

Pratele, neberte to prosim jako vytky. Jak rika Platon - teprve kdyz se
nazory o sebe kresou, muze vzniknout jiskerka parvdy.

                                    Zdravim a drzim palce

  Cyril Fischer.

P.S.
  Zda se, ze kbd-l2.map je nekompatibilni s fontem lat2-08.... , ktery jsem
se pokousel pouzivat. (Z slackware distribuce). Mozna, ze neco delam spatne?
bash jsem upravil, ostatni se snad da udela z commannd line.  Neexistuje
lat2-08 obdoba v thin versi?

Cyril

**   Cyril Fischer                                      **
**   ISMES Spa.               E-mail:pcontri at ismes.it   **
**   tel. ++39-35-307799      fax. ++39-35-307710       **