Linux & LaTeX2e & cestina

Peter Straka straka at elf.stuba.sk
Tue Jan 10 09:49:02 CET 1995

> 	Dobry den,
>
> Druhy problem se tyka ceskeho deleni - soucasti baliku ja package babel,
> jehoz soucasti je i ceske deleni, ale to nelze pri generovani formatu
> zahrnout (TeX tvrzi, ze ^^xx neni tistitelny znak. kde xx je hexa pismeno

Presne to iste robilo aj mne ked som chcel pouzit slovenske (ceske) delenie
slov z CsTeXu v klasickom (La)TeX-e.
Odstranilo sa to ked som nainicializoval (La)TeX z CsTeX-u.
Hyphenations som skonvertoval (cs2cs) do kodu iso-2
a musel som trochu upravit aj <tex/input/cslatex.ini>
ktori u mna teraz vytera takto:
---------------------
\input extcode
\input csfonts
\input lplain
\restorefont
\input plaina4
\everyjob=\expandafter{\the\everyjob
         \immediate\write16{\string\hsize=159.2 mm \string\vsize=239.2 mm}}
\input hyphen.lan

%\input extcode
%\input csfonts
%\input lplain
%\input hyphen.lan

\dump
----------------------
opoznamkovany je povodny text
pridal som tam nejake veci z cstex.ini bez ktorych
mi nechcel cslatex akceptovat akcentove fonty.
Vy ak pouzivate LaTeX2e budete musiet asi upravit *.ini
subor k nemu a potom ho nanovo initex-ovat.

Inac ten CsLaTeX je mi velmi sympaticky pretoze predtym som robyl texty
v obycajnom TeXe a akcenty som vyrabal formou {\'\i}, a tieto skomoleniny
vyzerali hrozne. Ten isty text cstex nahradzuje spravnymi akcentovymi znakmy
takze to ani netreba prekonvertovavat. (snad len z hladiska citatelnosti
zdrojoveho textu pripadne delenia slov {ktore som robil rucne}) Vdaka
bohu uz je to za mnou.

> [...]
> jak presvedcit TeX, ze i znaky na 128 se daji tisknout?
>
> Treti problem je korektni pouziti tech ceskych fontu - taky je situace
> asi nejlepsi, do czech.sty jsem doplnil jako default family fontu cs*
> fonty misto cm*, coz se chova ocekavanym zpusobem, jen si nejsem jisty,
> jestli to tak bude vsude? Minimalne by me zajimalo, jestli tohle uz nekdo
> pouziva (videl jsem v programu valne hromady CSTUGu TeX na UNIXu, takze
> asi ano), pripadne jak, aby byly napsane texty a vygenerovane .dvi
> kompatibilni (v textech si hlavu nelamu, tam se na na fonty neodkazuje,

Ja tiez pouzivam CsLaTeX na UNIX-e a !uz! s tym (zatial KLOP KLOP KLOP)
nemam problemi.
Ale nerozumiem aku kompatibilitu mate na mysli? Skuste to troch opysat.
Lebo by som rad vedel ake trable mozem od toho cakat...

Zdravi 						TheBenO